Az M0-s északi szakaszának előzetes terve (kép: NIF)
Lassan, de mégis halad az
M0-s északi szakaszának az ügye. Persze továbbra is a hisszük, ha látjuk kategóriába tartozik a projekt, de most lezárult egy újabb szakasza az építésének. Vagyis az építés előkészítésének. A
Magyar Építők honlapján jelent meg a hír, hogy a NIF Zrt. lezárta a körgyűrű északi szakaszának előkészítésére kiírt közbeszerzést.
Budakalászi látványter (kép: UNITEF)
A hirdetmény szerint az UNITEF'83 Zrt. és a VIKÖTI Kft. készíti el a kiviteli- és tender tervdokumentációt, szükség szerint módosítják a meglévő engedélyeket, és beszerzik a további engedélyeket. Mindezt nettó 3,999 milliárd forintért. A jelenlegi tervek szerint a 11-es és a 10-es főutak között 8 kilométeres szakaszon épül a négysávos autóút, leállósávokkal. Az új szakaszon lesz egy 2 km-es, valamint egy 3,2 km-es alagútpár is. Emellett Budakalászon és Ürömön különszintű csomópont is épül, valamint Solymáron egy készenléti üzemmérnökségi telep.
Látványterv a Megyeri híd utáni részről (kép: UNITEF)
Kiderült, hogy a nyomvonal érinti egy influenza elleni oltóanyagot gyártó cég területét is, amely a rezgésekre kifejezetten érzékeny, ezért a nyomvonal korrekcióját is előirányozza a közbeszerzés szövege. Ebben az is szerepel, hogy tekintettel kell lenni az alagút szükség szerinti új nyomvonalának a Pilisborosjenőn és környezetében megkezdődött lakossági és ipari építkezésekre.
„
Szükséges továbbá a környezetvédelmi feladatok, zajárnyékolás, ökológiai átjárók, intézkedések aktualizálása, felülvizsgálata, szükség szerinti megtervezése a projekt hatáskörében.” Úgyhogy a tervező feladata a közérthető tájékoztató dokumentáció elkészítése is az érintettek folyamatos tájékoztatása érdekében.