Igazi különlegesség a piacon
Körbenézve az újautó-piacon, csupán elvétve akadnak egyterű típusok, pedig enne ka kategóriának is megvolt a maga reneszánsza, kár, hogy a szabadidő-autók beárnyékolják őket. Pedig sokka-sokkal praktikusabbak a SUV-oknál, ráadásul napjainkra kimondottan dögös formákat is tudnak nekik rajzolni. Már aki rajzol, és itt vissza is kanyarodhatnék arra, hogy hiába szörfözgetek a különböző márkák honlapjain, nem találok klasszikus egyterűt. Csak a furgonokból átalakított modelleket, amelyek bár tágasak, de azért csak érezni rajtuk a dobozos furgon hangulatot.
Ezért is örvendetes, hogy megjelent a piacon a Dongfeng U-Tour, avagy a Forthing U-Tour, ha nagyon szőrszálhasogató akarok lenni, hiszen a kínai vállalat több almárkával is rendelkezik, ilyen a Forthing is. Azonban az egyszerűség és a közérthetőség kedvéért maradok a Dongfeng megnevezésnél. A Forthing felirat úgyis ott látható az autó hátsóján. Szokatlan módon kezdjük is innen az autó bemutatását. Már itt is látszik, hogy bármelyik „nyugati”, megszokott márka modellje lehetne. Elegáns lámpatestek, keresztben végigfutó fénycsík, feltűnő hátsó légterelő, amelynek közepén látványos féklámpa kapott helyet.
Hátulról simán tűnhet japán, vagy amerikai formatervnek
Oldalról klasszikus egyterű, de szép, gömbölyded vonalakkal, a fekete fényezés sajnos elrejti a fény-árnyék vonalakat, ám a modell katalógusában olyan színek is szerepelnek, mint például a jáde zöld, vagy épp a menta zöld.
Klasszikus egyterű: még mindig sokak számára ideális jármű
Öröm rajta legeltetni a szemünket
Elöl jön aztán az igazi döbbenet! Az autó orra igazi formaorgia. Biztosan megosztja a közönséget, én őszinte leszek, engem levett a lábamról. Lehet, hogy felfedezed benne más márkák stíluselemeit is, ám az összkép annyira egyedi, semmihez sem fogható, hogy sokakat megfog majd. A forgalmazó is így gondolja, emocionális választás egy Dongfeng, pedig az észérvek mentén is érdemes foglalkozni vele.
Erre mondják, hogy karakteres?
Részleteiben is szép az autó
Bent ugyanis prémiumhatású minden. Kellemes az anyaghasználat, minden puha, nem érezni spórolást. Kényelmesek a világos, kéttónusú ülések, vagy inkább fotelek. Bár tény, hogy érdekes a 7 személyesség kialakítása. A második sorban csak két különálló ülés van, és szokatlan módon leghátul férnek el hárman egymás mellett. Viszont a második sor ülései is hűthetőek-fűthetőek, ráadásul széltében is mozognak, így nagyobb válltér alakítható ki. Természetesen az üléstámlák lehajtásával sík felület alakul ki, szóval egy igazán praktikus járműről van szó.
Három üléssor, szokatlan elrendezéssel
Hűthető-fűthető ülések a középső sorban, ahol a fotelek széltében is állíthatók. A fejtámla dísze viszont tényleg nagyon kínai hangulatú
Pontos adatot egyelőre nem tudunk a csomagtér méretéről, de nem lehet rá panaszkodni
Visszatérve kicsit a műszerfalhoz: itt is minden logikus, tehát nem kell félni attól, hogy valamiféle „kifordított kínai logika” szerint építkeztek. Ugyanolyan egyszerű boldogulni, mint bármilyen más autón. A 10,25 colos érintőképernyőt is könnyű kezelni, a sofőr is digitális műszeregységet kap, és egyértelműek az egyébként nagyon jó fogású, multifunkciós kormánykerék gombjai is.
A műszerfal is igényes anyagokból építkezik
Itt márványmintás a zongoralakk
A digitalizációból sem maradt ki
Az autó orrában 1,5 literes, turbós benzinmotor dolgozik, 197 lóerővel és 285 Nm forgatónyomatékkal. Az erőt pedig 7 fokozatú, duplakuplungos sebességváltó továbbítja az első kerekek felé. Ettől a szerkezettől sem kell félni, hiszen ez egy Mitsubishi eredetű motor. Ereje pedig bőven elegendő az üresen 1,55 tonnás autó mozgatásához, akár dinamikusan is, mert szépen meg tud ugrani sport módban. Ugyanis üzemmódválasztója is van még, és akkor a gazdag biztonsági és kényelmi felszereltséget nem is említettem. Mindent megkap, amit ma egy európai vásárló igényelhet. Adaptív tempomat, vészfék, 360 fokos kamera, parkolóradarok, légzsákok armadája, szóval tényleg nehéz így elsőre belekötni. Főleg, ha tartani tudják az ígért bruttó 13,6 millió forintos árat. Ami nem kevés pénz, de egy ekkora és ilyen jól felszerelt autóért manapság jó ajánlat. Aztán majd remélhetőleg egy hosszabb teszt során még részletesebben beszámolhatunk majd az autóról.
Még a 18 colos felnije is különleges a 3 színnel
Kicsit gondolkodtak volna a belső elrendezésen taxisok kedvence lehetne – bár így sem reménytelen. Mondjuk a Pontiacba-oltott Lexus-mintás hűtőmaszkot kihagyhatták volna – másolni inkább jó formaterveket érdemes, nem a legcsúnyábbakat.
Nekem például nagyon tetszik ez a hűtőmaszk. De a két embléma helyett én is csak a világítósat hagytam volna meg. 🙂
Nekem nem tetszik ez a hűtőmaszk, de ettől másnak még tetszhet, nincs ezzel gond. Egy logó elég lett volna. Nem értem minek kettő? A kevesebb néha több.
Kínaiak megcsinálták a modern Pontiacot.
Látszik hogy a GM-nél kihagy a gondolkodás.
Ott az a rengeteg beszántott márka sokaknak szép emlékekkel is, pont hogy ideje lenne feltámasztani 1-2-t.
Nem drága USA-Canada gyártással, arra ott van Mexico-Közép-Dél Amerika helyi piacra.
A Hummer, bár nem márkanévként, hanem GMC-típusként, de visszajött 😀 A Pontiac nyilván jó lenne, az Oldsmobile-nak viszont már a neve is olyan régies hangzású, azt már nem kéne erőltetni. Szerintem most a Buick-kal se tudják, mit csináljanak…
Azon csodálkozom, hogy a kínaiak még nem vették meg valamelyik amerikai márkának a nevét, ahogy azt az MG-vel tették. Feltéve, hogy az amerikaiak eladják. De ez üzlet, nyilván van (vagy lenne) az a pénz.
“parkolóradarok, légzsákok armadája,…” – inkább “garmadája” az, ha nem II. Fülöp király hajóflottájára gondolt a szerző, hanem mennyiségre.
A garmadát mint mennyiséget másra használják. Az armada pedig arra utal, hogy a biztonsági berendezések, ebben az esetben a légzsáklok mennyisége akkora mint egy hajóhad. Az armada nem kizárólag a spanyol király hajóflottáját jelenti.
Ráadásul védelmi szerepet is játszanak, akár egy hajóhad.
Szóval de, a szerző tudja mire gondolt, de köszönöm, hogy megpróbáltad elmagyarázni mire gondolok. 😉
Tudni, hogy ki, mikortól, hol, stb. fogja forgalmazni idehaza?
Jó ajánlat lehet ilyen felszereltséggel. A Lodgy/Jogger felett lenne egy rendes egyterű a piacon.
Tökmindegy, milyen a hűtőmaszkja, mert a Dáliákat sem a szépségükért veszik… (igen. dália. nem vagyok diszlexiás vagy gráfiás, vagy mi :-] )
Továbbá: oké, hogy egyszer majd lehet ilyen autót venni, meg sok más új márkát is. De lesz ezeknek szerviz hátterük, alkatrész ellátásuk, miegymás? A Magyarországon átlag 14 éves autókhoz többé-kevésbé lehet alkatrészt kapni, de ezekkel mi lesz 10-15 év múlva? Ezt ki tudja?
Egy újabb kínai csoda! Fene az izlésüket. No meg azét is aki megveszi. Nagyon sokat kellene fizetni, hogy valaha is kínai „autót” vegyek. Lopott, koppintott szutyok mind.
Úgy tűnik, hogy kb. 20 évet átaludtál, vagy ennyivel le vagy maradva. Az, hogy kínai már rég nem azt jelenti, hogy rossz minőségű gagyi. Amikor ott tartottak, sokan mondták, hogy akkor lesz bajban a nyugati gazdaság, ha a kínaiak megtanulnak minőséget gyártani. Ez az idő pedig eljött. Megtanultak!
Ma már nem csak a jó minőségű termékek másolásából élnek, sokkal inkább saját kutatás-fejlesztési képességükből. Minőségben pedig elérik az európai színvonalat, az USA-t pedig már rég lehagyták.