Dupláját éri használtan a Porsche 911 R
Bekeményítene a Porsche, mert megelégelte, hogy spekulánsok vásárolják meg a limitált szériás modelleket és tekintélyes haszonnal adják tovább őket, elvéve a lehetőséget a „rendes” vevőktől. Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója egy előfizetéses modell ötletet javasol, mellyel megakadályozható lenne a haszonszerzés.
„Az az érdekünk, hogy autóink a valódi sofőrök kezébe kerüljenek, ne pedig kereskedőkébe” - nyilatkozta a Porsche vezérigazgatója. Szeretné, ha az autóikat valóban használnák is, nem csak garázsban porosodó befektetési tárgyként tekintenének rájuk. A cég szerint az egyik megoldás a lízing lehetne, azaz csak egy bizonyos idő után kerülne az autó a vevő tulajdonába, addig csak használója lenne lízingdíjért cserébe.
A GT2 RS sem lett olcsóbb, a mennyiség egy része a tengerbe süllyedt, ezeket most pótolja a gyártó
Egyes modellek áremelkedésének remek példája a 2016-ban piacra kerülő
Porsche 911 R. A modell a 911 GT3 RS puritánabb (ezáltal könnyebb), manuális váltóval szerelt változata. Az 500 lóerős, limitált példányszámban (991 db) készült sportkocsiért átszámítva körülbelül 60 millió forintot kértek a szalonban. Jelenleg a két-hároméves példányokat 96 és 160 millió forint közötti összegért hirdetik a kereskedők. Az előző generációs 911-es GT2 RS verziója is jól mutatja, hogy egy limitált kiadás ára milyen mértékben növekszik: a 2018-as modellt 80 millió forintért kínálta a Porsche, jelenleg az egyéves példányok ára körülbelül 125 millió forint.
A Porsche 356 esetében nem kellenek nyerészkedők, az idő is elég a dráguláshoz
A Porsche célja érthető, hogy nem a nyerészkedők bankszámlájának növelése a cél, de egy Porschéhoz hasonló gyártó termékeinek jelentős drágulásához nem kellenek rafinált kereskedők, elég csak az idő.