Túl olcsó új autó? A Porsche 911 R ilyen

Felfelé licitálnak a vevők a Porsche 911 R árára

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Évek óta emelkedő tendenciát mutat a veterán Porsche modellek ára, ám úgy tűnik, hogy néhány újdonság is bekerült az emelkedő árspirálba.

Új autó vásárlásakor elsősorban lealkudni szokás az árat, hacsak nem interneten vásárol valaki - például Teslát - ahol alkura nem adódik lehetőség. Hiszen ugyan ki mondaná manapság bármely új autóra, hogy túlságosan olcsó, ezért ugyan adják már drágábban? Nos, vannak ilyen vevők, például a csupán 991 példányban készülő Porsche 911 R modell vásárlói között. Persze a korlátozott darabszám már eleve kívánatosabbá teszi az autót, jól ért ehhez a Porsche, és régóta bejön ez a taktika a márka vásárlóinál, akik között gyűjtő is szép számmal akad.
Hirdetés
A közel 60 millió forintos alapárral piacra dobott Porsche 911 R persze nem a minden szalonban raktáron tárolt modellek közé tartozik, sőt az autó megrendelése után várni is kell rá. Egyrészt ezért ajánlanak érte egyesek akár több száz millió forintnak megfelelő összeget - például Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban - hogy mielőbb Porschéjukhoz jussanak. Másrészt a 911 R azon kevés - talán az utolsó - Porsche modellek közé tartozik, amely hátsókerék-hajtást, manuális váltót és nagy lökettérfogatú, négyliteres, 500 lóerős benzinmotort ad. Tehát szembe megy a manapság egyre több Porsche típusban is teret nyerő turbófeltöltős motorhoz kapcsolt automatizált váltó páros divatjával. Vajon néhány év múlva az utolsó benzinmotoros autókra is hasonlóképpen alkudnak majd a tehetősek, miközben majd szinte csak villanyautókat árulnak a szalonokban?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?