VOLVO C30

(2006 - 2013)

Pozitív


Egyéni, fiatalos forma, igényes anyagokból jól összeépített belső tér, kényelmes ülések, jó zajszigetelés, gazdag felszereltség, sportos futómű, élvezetes vezethetőség.

Negatív


Hátul szűkös láb- és fejtér, apró csomagtartó, magas vételár, csak négyszemélyes, lassú automata váltó.

Méret, kényelem, kidolgozás

A műszerfal megegyezik az S40/V50-ével, ami nem baj, mert a formája és anyaghasználata is jó. Sok a csupasz felület, de minden pihe-puha műanyagból van. Inkább szép, mint praktikus a "lebegő" középkonzol, ami mögött használhatatlan a rekesz, a rajta lévő gombok pedig túl aprók. Az ülések és a kormány tág határok között állíthatók, és szerencsére az A-oszlopok sem takarnak ki sokat. Örömteli, hogy magyarul közli az információkat az autó. Az autót a Volvo a fiataloknak szánja, ezért kár csodálkozni azon, hogy milyen apró (233 literes) a csomagtartója. Mivel a fedél maga az üveg, a rakodónyílás elég szűk, nagy tárgyak nem férnek be rajta. Feláras a kalaptartó, ami egy vicc. Hátra nehézkes beszállni, és a fej- illetve a lábtér sem túl tágas. Kiszállásnál ügyelni kell az első biztonsági övre, mert könnyű átesni rajta. Elöl egyenértékű az S40/V50 sorozattal a kényelme, tehát jó.

Különleges felszereltség

Prémium minőségű anyagok és összeszerelés, ahogy egy Volvótól elvárható. Könnyű egyedivé varázsolni: 16-féle kárpitozás és külső szín választható, de a díszbetétek is sokfélék lehetnek. Gazdag a szériafelszereltség, elektromos ablakok, tükrök, és klímaberendezés is alapáron jár. Ettől függetlenül még rengeteg extrára el lehet költeni a pénzt, bőrkormány és váltó, valamint automatikus légkondi csak a második, Kinetic szinttől jár.

Ajánlott motor

Az 1,6-os 100 lóerős alapmotor is elegendő a mindennapokra, bár csak nagyon pörgetve nevezhető dinamikusnak. Nyugodtabb autózást biztosít a 125 lóerős 1,8-as és a 136 lóerős kétliteres. Erős és nyomatékos a jó öreg 170 lóerős 2,4-es öthengeres, amely turbóval már 230 lóerős (T5), így valódi sportkocsivá varázsolja a C30-at -kár, hogy szép hangja alig hallható belül. Talán a legjobb választás a Peugeot-féle 109 lóerős 1,6-os dízel, amihez 2009-től start-stop rendszert is kínálnak. A kétliteres, szintén francia dízelhez viszont remek dupla kuplungos automata váltó kérhető. Fölényes menetteljesítményeket biztosít a 2,4-es 180 lóerős D5 dízel, de drága.

Fenntartási költség

Mivel a bevált Focus technikát használja, nem kell tartani komoly meghibásodástól, de még a legidősebb példányok is csak 2007-esek, ezért nincs sok tapasztalat. A kötelező szerviz és a biztosítás drágább lesz, mint egy nem prémiumautóhoz.

Biztonság

A Volvo nem kötött kompromisszumokat a C30 biztonságát illetően. Szinte minden széria a menetstabilizáló rendszertől az ostorcsapásos sérülésektől védő fejtámlákon át a függönylégzsákokig. Feláras az ISOFIX-gyerekülés rögzítés és az utasoldali légzsák kikapcsolhatósága. Csak a térdlégzsák hiányzik a listáról. Kiválóan vizsgázott az EuroNCAP töréstesztjén, de a gyalogosvédelmén lenne még mit javítani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre