VOLKSWAGEN TOUAREG

(2002 - 2010)

Pozitív


Kifejezetten ügyes terepen és aszfalton egyaránt, tágas, kényelmes, minőségi utastér, jó felszereltség, remek háromezres dízel

Negatív


Nincs belőle hétüléses változat, a V10-es és W12-es verziók horribilis árúak, a benzinesek sokat fogyasztanak, városi sebességnél picit sprőd rugózás

Méret, kényelem, kidolgozás

A Volkswagen konszern első prémium SUV-jaként a Touareg egy igen jól sikerült próbálkozás. Utastere telis-tele minőségi anyagokkal, sok-sok finoman működő kapcsolóval, és az egész belteret áthatja a luxusbunker hangulat. Manapság a terepjárók képviselik az igazán sokoldalú járműtípust, így nem csoda, hogy a Touareg is könnyedén megállja helyét a legkülönfélébb helyzetekben. Elöl tökéletesre beállítható ülés/kormány, hátul bőséges hely akár három felnőttnek/gyerekülésnek is. Hasznos légrugózás, tolatóradarok, és elektromos minden, egy szép szabályos alakú, méretes (555-1570 l) csomagtér és 6-700 kg-os terhelhetőség. Sok ellenfelével szemben azonban hétülésesként nem rendelhető.

Különleges felszereltség

Elektronikus ablakok, tükrök, ülések és difizár, kétzónás klíma, ESP/ASR, esőérzékelő, multibőrkormány, tempomat, CD, központi, hat légzsák és még sok magától értetődő apróság. A Touareg alapfelszereltsége lényegében teljesnek mondható, mondjuk meg is kérik az árát.

Ajánlott motor

A 174 lóerős öthengeres 2.5 TDI maradt adagolófúvókás, tehát igencsak nyers működésű, akkor már inkább a V6-os háromezres common-rail, az a legjobb választás, erősebb (240 LE) és takarékosabb is. A V10 TDI csak perverzül gazdagoknak éri meg, a V6-os és V8-as benzinesek szeretnivalók, de az üresen 2,3 tonnás géppel nem képesek elfogadható fogyasztásra. A 6.0 W12-es 23 literes városi átlagára meg tényleg hagyjuk inkább az arab sejkeknek.

Fenntartási költség

A Volkswagen már rég maga mögött hagyta népautós gyökereit, legalábbis ami a Touareg fenntartási és szervizelési költségeit illeti, mindenképp. A VW SUV-t magas óradíjak, drága alkatrészek és borsos üzemanyagszámlák jellemzik.

Biztonság

Ebben a méret és presztízsosztályban szinte kötelező és elvárható az ötcsillagos NCAP eredmény, és tényleg. De egy modern gépezet, félig Porsche tervezéssel a háta mögött, hat légzsákkal, erős fékekkel, Isofixel, kiváló összkerékhajtással, abroncsnyomás-figyelő berendezéssel és a szokásos stabilizáló elektronikákkal és egy ekkora kocsiszekrénnyel mi más lenne, ha nem biztonságos?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre