VOLKSWAGEN POLO IV

(2001 - 2011)

Pozitív


Jó imázs és értéktartás a VW embléma miatt, tágas utastér, jó kidolgozás, minőségi anyagok, széles motorválaszték.

Negatív


Hangos és elavult motorok, kis csomagtér, hátul szűkös fejtér, lehangoló belső formavilág, viszonylag drága fenntartás.

Méret, kényelem, kidolgozás

Nagyautós, komor formavilág. Hossz- és tengelyirányban állítható kormány, megfelelő helykínálat elöl, meggyőző a minőségérzet. A magas középkonzolon minden kapcsoló kézre esik. Praktikus három- és ötajtós karosszéria, 2005 után új orr-résszel. Átgondolt részletmegoldások, sok tárolórekesz, pohártartók hátul is vannak.

Különleges felszereltség

Az alapmodellek felszereltsége hiányos, a modellfrissítés (2005) után némileg jobb a helyzet. Drága extra-felszerelések.

Ajánlott motor

Széles motorválaszték az 1,2-estől az 1,8-as turbósig (GTI). Az erősebb 1,2-es és az 1,4-es benzines ajánlható, mivel az 1,6-os is meglehetősen lomha. A dízelek működése nagyon nyers.

Fenntartási költség

A kis benzinesek és a dízelek takarékosak. Tartós szerkezetek, de kisebb, idegesítő hibák bármikor előfordulhatnak.

Biztonság

Négycsillagos, akkoriban kimagaslóan jónak számító törésteszt 2002-ből, széria a négy légzsák és a blokkolásgátló. Rendelhető ESP.

Típustörténet

Érkezik a negyedik Volkswagen Polo generáció.

Megjelenik a Polo lépcsőshátú kivitele.

Ráncfelvarrás: optikai átalakulás (új fényszórók és lökhárító). Cross (offroad hatású) változat debütálása.

Takarékos BlueMotion modell 80 lóerővel. Piacra kerül a 150 lóerős Polo GTI.

Új, 1,2 literes benzinmotor.

Modellváltás: bemutatkozik a 2010-es Év Autója, a Polo VI.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre