TOYOTA YARIS

TOYOTA YARIS

(2013 - 2020)

Pozitív


Nagyautós jellemzők, tágas utastér, ugyanakkor kompakt, parkolóhelybarát méret. Erős, mégsem torkos motorok, a csúcsmodell komfortos fokozatmentes automatával is rendelhető. Tolatókamera az alapverzió kivételével jár.

Negatív


Kicsit feszes a futómű hangolása, a tolatókamerához nincs radar, aki elbambul, az koccanhat. Kemény műanyagok az utastérben, az ajtón nincs szövetkárpit. Az automata váltós 1,33-as fogyasztása kissé magas.

Méret, kényelem, kidolgozás

A kisautók között és főként a viszonylag kompakt karosszériához mérten tágas a beltér. Négy felnőtt is kényelmesen elférhet benne, a csomagtér padlója két magasságba is tehető: küszöbmentes és mély kialakítás választható. Bár bőven van pakolóhely az utastérben, annyi azért nincs, mint a második generációban. Ha nem a küszöbmentes kialakítás, hanem a mély raktérpadló mellett döntünk, kellően nagy a csomagtér is, mely egyébként csak támladöntéssel, lépcsővel bővíthető.

Különleges felszereltség

Kivétel nélkül igényes, de kemény műanyagok szerepelnek az utastérben. Üdítőek a formák, tolatókamerás érintőképernyő már a második felszereltségi lépcsőtől jár, a navigációs, egység megéri az árát, a kormányról vezérelhető Bluetooth kihangosító is hasznos.

Ajánlott motor

Az 1.0 literes alapgép kimért, de azért nem fogja feltartani a forgalmat. A másik két motor már kellően erős, a kéziváltós 1.33-as ígérkezik a legtorkosabbnak, az 1.4 D-4D pedig szintén kézi váltóval a legtakarékosabb, vegyes üzemben 3,9 liter is elég lehet neki 100 km-re.

Fenntartási költség

Vélhetően folytatja a Yaris megbízhatóságát a harmadik széria is. A garancia a Toyotától megszokottan hosszú, a szervizperiódus viszonylag gyakori, de a díjak az átlagnál kedvezőbbek.

Biztonság

Akár 7 légzsák, ESP - a EuroNCAP törésteszt ennek megfelelően 5 csillagos, de fontosabb, hogy a futómű és a jó kilátás segít elkerülni a baleseteket.

Típustörténet

2011. Bemutatkozik a harmadik generációs Yaris, rögtön hibrid is van belőle 2014. Modellfrissítés 2017. Újabb modellfrissítés, 1,8-as kompresszoros motorral debütál a Yaris GRMN 2018. A sportos kinézetű, csak enyhén sportosított Yaris GR Sport debütálása 2019. 20 éves jubileumi széria kelleti a már öregecske, de még mindig sikeres harmadik generációt 2020. Debütál a negyedik generációs Yaris, mellette még gyártásban marad a harmadik is
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre