TOYOTA AURIS

(2007 - 2012)

Pozitív


Tágas utastér, korszerű motorok, az új 1.33-ashoz start-stop rendszer is jár, viszonylag alacsony értékvesztés, jó márkaimázs, tartós szerkezetek.

Negatív


Érzelmeket megmozgatni képtelen, nem túl tetszetős forma, kopogós műanyagok a beltérben, csak átlagos méretű csomagtartó, kevés vezetési élmény.

Méret, kényelem, kidolgozás

Szokatlanul modern műszerfalat kapott az Auris, az "Optitron" műszerek háromdimenziós hatást keltenek. Magasan vannak az ülések, így a kilátás jó is lehetne, ha nem takarnának ki sokat az A-és C-oszlopok. A kormány négy irányban állítható, a magasra tett váltó kézre esik. Bántja a szemet a narancssárga műszerfalvilágítás, a fényerőt és a fedélzeti számítógépet körülményesen, a kormányon átnyúlva lehet állítani. Egyes, hármas és ötös fokozatban nehéz hozzáférni a klímához. A magas építésű karosszériában bőven van hely elöl és hátul is, a padló sík kialakítású. Mélyek a térképzsebek az ajtókban, tágas a kardánbox, az ülések hátán zsebek vannak. Hátul is állítható a támlák dőlése, és minden verzióban 60/40 arányban le is dönthetőek, ha nem lenne elég a 354 literes csomagtartó, ekkor sík felületet kapunk. Számos tárolórekesz áll rendelkezésre a tetőbe épített napszemüvegtartótól a dupla kesztyűtartón át az első utasülés alatti kihúzható fiókig.

Különleges felszereltség

Még az alapváltozatok felszereltsége is kielégítő, hiszen szériában járt a manuális klíma, a fedélzeti számítógép, az mp3-képes cd-rádió, két elektromos ablakemelő elektromos és fűthető tükrökkel, valamint a távirányítós központi zár. Bőrkormány és váltó, valamint hátsó elektromos ablakok csak a második szinttől jártak. A harmadiktól kezdve a klíma kétzónás és automata, a csúcsfelszereltséghez kulcs nélküli rendszer is hozzátartozik.

Ajánlott motor

Átlagos igényeket elégít ki az 1.4-es 97 lóerős alapmotor, az új 100 lóerős 1.3-as sem túl virgonc, viszont ehhez megálláskor a motort leállító start-stop rendszert is adnak. A 2009-től kapható 132 lóerős 1.6-os Valvematic a legerősebb szívómotor a kategóriájában, és ehhez már hatfokozatú váltót párosítanak. Ez a motor 2009 előtt 124 lóerős volt, és csak ötfokozatú váltó járt hozzá, emiatt autópályán hangossá vált és sokat fogyasztott. Csendesek és koplalósak a dízelek, az 1.4-es 90, a kétliteres 126 lóerős. 2008-ig a 177 lóerős 2.2-es dízel volt a sorozat csúcsa.

Fenntartási költség

Semmi sem utal arra, hogy az Auris ne öregbítené a márka autóiról kialakult pozitív képet. Valószínűleg ez is megbízhatóan teszi majd a dolgát, az összeszerelési minőség példás, a beltéri anyagok bár nem túl szépek, de tartósnak tűnnek. Eddig csak olyan kisebb hibákról van tudomásunk, mint a lötyögő ülés támlák, a zörgő középkonzol vagy az idegesítően nyikorgó fékek.

Biztonság

Az Auris példásan teljesítette az Euro NCAP töréstesztjét, utasvédelemből maximális ötcsillagos minősítést kapott, de a gyermek- és gyalogosvédelemben is a legjobbak között van. Szériában adtak hozzá blokkolásgátlót és négy légzsákot, az eggyel jobb felszereltséghez azonban már térd- és függönylégzsákok is jártak. Menetstabilizáló csak a legdrágább csomagokhoz járt alapból.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre