SUZUKI SX4

SUZUKI SX4

(2006 - 2015)

Pozitív


Akár 4x4 hajtáslánccal is megvásárolható, divatos külsejű, általánosan jó minőségű kisautó, kategóriájához mérten megfelelő helykínálattal.

Negatív


Dízelmotorokkal jelentős felár, az 1.5-ös benzinmotor erőtlen és hangos, a futómű nagy sebességnél nincs a helyzet magaslatán, billeg a karosszéria.

Méret, kényelem, kidolgozás

Ez egy Suzuki, tehát túl sok fineszt vagy szexi megoldásokat ne várjunk, hiába készült az SX4-es a Fiat és az Italdesign bevonásával, attól még úgy fest belül, mint ami gond nélkül kislagozható, és a műanyagok szívósságából ítélve, majdnem. Amúgy az aktuális Swift műszerfala fogad, nagy, kerek tekerőkkel, egyszerű vonalakkal. Az ülés magasságban állítható, a kormány is, bár jó lenne ha ez hosszirányban is ki-be tologatható lenne. Helykihasználásban kissé alulmarad a mai modern kisautókkal szemben (egyedül fejtérben menő), pedig hosszban túlnő rajtuk. Az ötajtós csomagtere nem túl bajnok, alig 270 liter, és bővítve is csak 625-ig jutunk. Bezzeg a mifelénk elmaradhatatlan, kisautóból lett pszeudo-limuzin, a nagyfenekű négyajtós alapból 515 litert hoz.

Különleges felszereltség

Furcsamód a Suzuki még valahol a nyolcvanas éveknél tart, már ami autóinak alapfelszereltségét illeti. Hiszen a belépő GC szint még elektromos ablakot, központi zárat és rádiót sem tartalmaz. A GLX szint azért már sokkal jobb, de a GS felszereltség az, ami biztonságtechnikailag és kényelmi tartozékok terén is már nyugodt szívvel ajánlható.

Ajánlott motor

Az alap 1.5-ös benzines lomha, hangos, kulturálatlan és kelletlen, akkor már inkább az 1.6-os, az egy halvány fokkal jobb. A szintén 1.6-os dízel jó ötletnek tűnik, hiszen máshol is teljesít, derekasan, de itt szinte katasztrófa, hagyjuk is, inkább méltassuk a 1.9-es Fiat féle 120 lóerős common-railt. Avval megy is, nem is fogyaszt, nem rezegteti szét a kasznit és nincs traktorhangja. Csak drága.

Fenntartási költség

Igen, pontosan, ez az egyik fő ok, amiért Suzukit vesz az ember. Mert olcsó fenntartani. És ez így is van. Még a béna benzinesek sem nagyon kajálnak, a dízelek meg aztán főleg nem, a szerkezetek, mechanikák tartósak, a konstrukció strapabíró, alkatrész ritkán kell, de nem drága, egyedül a 4x4-es változat lóg ki kissé a sorból, fogyasztásban és némileg magasabb üzemeltetési költségekkel, de remek tapadása sokmindenért kárpótol.

Biztonság

ESP csak a legmagasabb, GS szinthez jár, csakúgy mint az oldal- és a függönylégzsákok. Az Euro NCAP pedig egy ilyen SX4-est ütköztetett, és állapított meg négycsillagos biztonságot. Ha tehát nem a GS szint, akkor csak fékerőelosztós ABS-t, két légzsákot, övelőfeszítőt előre és Isofixet kapunk. Meggondolandó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre