SUZUKI SWIFT

SUZUKI SWIFT

(2017 - )

Pozitív


Agilis mozgás, pontos, kényelmes futómű, erősnek érződő és fürge 90 lóerős szívómotor, alacsony fogyasztás, biztonsági rendszerek, jó árképzés

Negatív


Két utasnál többel már bizonytalan futás, fix felszereltségi csomagok, a biztonsági rendszerek nem alapfelszereltség

Méret, kényelem, kidolgozás

A megszokott méreteket nyújtja, tehát négyen kényelmesen, öten már szűkösen férni el benne. Csomagtere nagyobb, mint elődjéé, jól pakolható, az anyaghasználat is a megszokott, attól sokat ne várjunk, ám a bőrkormány sokat javít a komfortérzeten. Összeszerelése példás, japánosan precíz.

Különleges felszereltség

A Swift biztonsági rendszereivel a prémium társak felé kacsingat, hiszen kapható hozzá távolságtartós radaros tempomat, és sztereó kamerákkal figyeli maga előtt a forgalmat, ha szükséges, városi sebességnél állóra is fékezi a kocsit. A Swift emellett kapható automata váltóval is, valamint könnyű hibrid rendszerrel, ami néhány decit még képes faragni a fogyasztásból.

Ajánlott motor

Legélhetőbbnek az 1,2 literes 90 lovas négyhengeres szívómotor bizonyult. Járása kiegyensúlyozott, teljesítményét egyenletesen adja le, és az 1 tonna alatti tömegnek köszönhetően fürgén viszi a Swiftet. Fogyasztása is rendkívül kedvező, 5 liter alatti, de ahhoz, hogy LED-es lámpákat és még több jó extrát kapjunk, már az 1,0 literes turbóst kell választanunk.

Biztonság

Csupán három csillagot ért el az Euro NCAP tesztjén, ám ez kisautók között jónak mondható, és ezt is az alapkivitelével nyerte el. A magasabban felszerelt, ráfutásgátlós vészfék-asszisztenssel szerelt Swift már négy csillagot kapott, amire a GLX felszereltségtől külön álló fejtámlákat adó hátsó üléssor is rájátszik.

Típustörténet

Sokadik Swift generáció már, attól függ, hogyan nézzük. Ha a globálisan értékesített modelleket számoljuk, akkor a harmadik, ha az Európában forgalmazottakat, akkor a negyedik, az első japán modellel együtt viszont már az ötödik. Formailag szinte marad olyan, akár az előd, az új dizájnvonal miatt viszont karaktere egész más. A csinos külső alatt megszokott technika dolgozik, és tapasztalataink alapján a GL+ felszereltségű hagyományos 90 lovas 1,2 literes négyhengeres szívómotorral a legjobb konfiguráció. A Swift viszont tud már nagyon sok mindent, lehet benne háromhengeres egyliteres turbómotor, összkerékhajtás és könnyű hibrid rendszer is, valamint a Sportban 1,4 literes 140 lovas turbós motor is. A legtöbb összeállításban befér 1 tonna alá, így az apró motorokkal képes nagyon keveset, akár városban is 5 liter alatt fogyasztani. Kaphatunk érintőkijelzőt, amit már a GL+ is tartalmaz, jár hozzá a tolatókamera is, feljebb már navigációt is kaphatunk, valamint LED-es fényszórókat, radaros tempomatot, vészfékező rendszert és sávelhagyás figyelőt. Az új Swift remek kisautó, vezethetősége is egész jó élményt ad, fürge, jól irányítható, pláne a remekül formázottt kormánnyal. A beltér anyagai a megszokottak, egyszerűek, sok helyen kemények, de a formák miatt kellemes odabent. A Swift előző három generációja Esztergomban készült, az új széria gyártását viszont már csak Japánban végzik, hazai ára viszont még így is kedvező.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre