SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
(2017 - )
Pozitív
Agilis mozgás, pontos, kényelmes futómű, erősnek érződő és fürge 90 lóerős szívómotor, alacsony fogyasztás, biztonsági rendszerek, jó árképzés
Negatív
Két utasnál többel már bizonytalan futás, fix felszereltségi csomagok, a biztonsági rendszerek nem alapfelszereltség
Típustörténet
Sokadik Swift generáció már, attól függ, hogyan nézzük. Ha a globálisan értékesített modelleket számoljuk, akkor a harmadik, ha az Európában forgalmazottakat, akkor a negyedik, az első japán modellel együtt viszont már az ötödik. Formailag szinte marad olyan, akár az előd, az új dizájnvonal miatt viszont karaktere egész más. A csinos külső alatt megszokott technika dolgozik, és tapasztalataink alapján a GL+ felszereltségű hagyományos 90 lovas 1,2 literes négyhengeres szívómotorral a legjobb konfiguráció. A Swift viszont tud már nagyon sok mindent, lehet benne háromhengeres egyliteres turbómotor, összkerékhajtás és könnyű hibrid rendszer is, valamint a Sportban 1,4 literes 140 lovas turbós motor is. A legtöbb összeállításban befér 1 tonna alá, így az apró motorokkal képes nagyon keveset, akár városban is 5 liter alatt fogyasztani. Kaphatunk érintőkijelzőt, amit már a GL+ is tartalmaz, jár hozzá a tolatókamera is, feljebb már navigációt is kaphatunk, valamint LED-es fényszórókat, radaros tempomatot, vészfékező rendszert és sávelhagyás figyelőt. Az új Swift remek kisautó, vezethetősége is egész jó élményt ad, fürge, jól irányítható, pláne a remekül formázottt kormánnyal. A beltér anyagai a megszokottak, egyszerűek, sok helyen kemények, de a formák miatt kellemes odabent. A Swift előző három generációja Esztergomban készült, az új széria gyártását viszont már csak Japánban végzik, hazai ára viszont még így is kedvező.