SUZUKI SWIFT

SUZUKI SWIFT

(1989 - 2003)

Pozitív


Alacsony vételár, élénk és takarékos motorok, olcsó fenntartás és üzemeltetés, megbízhatóság, hatalmas választék, nagy csomagtartó a szedánnál.

Negatív


Gyenge a karosszéria merevsége, kemény rugózás, rossz úttartás, elenyésző zajszigetelés, olcsó hatású utastér, rossz vonóerő-átadás, nem túl erős fékek, rossz ütközésbiztonság.

Méret, kényelem, kidolgozás

Közel van az ülőlap a padlóhoz. Egyszerű, áttekinthető műszerfal, a kormány nem állítható. Egyes Sport és GS változatokba sportülést szereltek. A háromajtós hátul nagyon szűk. A szedán és az ötajtós hosszabb tengelytávú, így ezekben hátul nagyobb a hely, csak bejutni nehéz a szűk ajtónyílás miatt. Kevés a tárolórekesz. Kicsinek számít a 280 literes csomagtartó, a szedáné 365 literes, az se túl nagy.

Különleges felszereltség

Olcsó, könnyen karcolódó műanyagokból épült az utastér és a műszerfal. A GA és a GL nagyon fapados, előbbiben még a kalaptartó is feláras extra volt. A szervokormány és a klíma ritka extra a Swifteknél. Érdemes jól felszerelt példányt keresni, alig drágább.

Ajánlott motor

Hangos, pörgős, takarékos és igénytelen benzinmotorok. Már a háromhengeres egyliteres sem lassú, de ez csak városban van elemében. Az 1,3-asok már országúton is dinamikusak, különösen a 16 szelepes, 85 lóerős (2002-től). A szedánhoz kapható volt a 93 lóerős 1.6-os is, ezzel már nagyon gyors. Igazi vadállat a GTi 101 lovas 1.3-asa, páratlanul jó a maga nemében. Minden motorral öt és hét liter közötti fogyasztással kell számolni.

Fenntartási költség

Nagyon megbízható működés, de a szíj- és olajcserékre ügyelni kell! A futómű a magyar utakat is jól bírja. Típushiba a féltengely gumiharangjának a szakadása és a kipufogó kilyukadása, már akár két év után is. Könnyen megadják magukat az akkumulátorok is.

Biztonság

1997 előtt gyalázatos az ütközésbiztonság a gyenge karosszéria-struktúra és a vékony lemezek miatt. Utána több merevítést tettek bele, és megjelent a légzsák, és néhány luxusváltozatnál az ABS is. Két légzsáknál több egy Swiftben sincs. Törésteszt nem készült.

Típustörténet

Bemutatkozik az SA310 kisautó egyliteres, háromhengeres motorral

Elindul az SA413 gyártása, 1,3 literes, négyhengeres motorral

Modellfrissítés, az autót átnevezik Swiftnek, megjelenik a GTi (101 LE)

Modellváltás. Motorok: 1.0 (53 LE), 1.3 (68 LE), 1.3 16V (101 LE)

Lépcsős hátú karosszériával is bemutatkozik, új motor: 1.6 16V (91 LE)

Esztergomi gyártás beindítása

Modellfrissítés. Módosított orrész, hátsó lámpák és műszerfal. Egyes kiviteleknél légzsák. Euro 2-es motorok

Modellfrissítés, Euro 3-as motorral is gyártják

Modellfrissítés, új motor: 1.3 16V (85 LE)

Modellkínálat szűkítése, majd a gyártás leállítása

Modellváltás

Bemutatkozik a Suzuki Swift Sport. Új motor: 1.6 16V (125 LE)

Modellfrissítés

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre