SUZUKI IGNIS
(2016 - )
Pozitív
Az elődnél jóval divatosabb külső, vidám beltér, jó első ülések, élénk és takarékos szívómotor, kompakt méret, meglepően jó tereptulajdonságok az összkerekes változatoknál, elérhető SHVS enyhe hibrid változat, opciós robotizált automata
Negatív
Mozgó középkonzol, kissé kemény futómű, olcsó és zörgő anyagok, magas csomagtérküszöb, oldalszél-érzékenység, könnyen elforgó kerekek, indirekt kormány
Típustörténet
A 2015-ös Genfi Autószalonon mutatkozott be a Suzuki iM-4 koncepció, ami egy mini összkerekes városi SUV-t vetített előre.
októberében már Ignis néven pózolt a Tokiói Autószalonon, az elődjétől teljesen eltérő köntösben, a Suzuki Cervoról vett dizájnelemekkel. A japán piacra szánt verziók gyártása 2016 januárjában kezdődött egy teljesen új platformra. Hazánkba a Balenoból már ismert 1,2 literes szívó benzines motorral érkezik, ami 90 lóerőt biztosít a mindössze valamivel 800 kiló feletti, itthon ultrakompakt-SUV-nak elnevezett Ignisnek. 5 sebességes kézi, valamint robotizált váltóval is elérhető, kérésre SHVS enyhe hibridként is rendelhető, akkumulátora az ülések alatt kap helyet.