SUZUKI BALENO
(2016 - )
Pozitív
Kategóriájához képest nagy helykínálat, tágas csomagtér, élénk motorok, akár turbós motorral, vagy 48 voltos hibrid rendszerrel is elérhető, 1 tonna alatti önsúly.
Negatív
Szűk hátsó fejtér, olcsó anyaghasználat, egyszerű megoldások, a hibrid csak szívó motorral érhet el, 3 NCAP csillagos törésteszt az alapváltozatnál
Típustörténet
2015-ben mutatták be az iK-2 tanulmányautót az iM-4 kódnevűvel együtt. Akkor még nem tudtuk, hogy a két autó, bármennyire is furcsán és idegenül néznek ki, tulajdonképpen formára sorozatgyártásra készek. Előbbiből lett aztán a Baleno, utóbbiból pedig az extrémen újjászületett Ignis. Az új Baleno már teljes egészében az indiai Maruti gyárban készül, méretben sokat nőtt elődjéhez képest, de a jelenlegi Swifthez képest is többet nyújt. Motorkínálata egy szívó 1,2 literes négyhengeresből és egy háromhengeres, egyliteres turbós Boosterjet motorból áll. Előbbi 90, utóbbi 110 lóerős, de mindkettő ügyesen mozgatja a Balenót, mivel önsúlya 900 kilogramm alatti. A turbó nélküli motort SHVS, Suzuki Hibrid Vechile System fantázianevű mild hibrid rendszerrel is szerelik, ami egy generátort és az indítómotort is kiváltó kisebb villanymotort takar, mely indulásnál segíteni tud a motornak. Kis családoknak is elegendő lehet egy Baleno, fedélzeti számítógép és fokozatmentes CVT automataváltó is elérhető hozzá.