SKODA OCTAVIA

(1996 - 2010)

Pozitív


Hatalmas és jól rakodható csomagtartó mindkét karosszériaváltozatnál, kényelmes és stabil futómű, széles motorválaszték, létezik összkerékhajtással is.

Negatív


Szűk lábhely hátul, nagyrészt elavult motorok, olcsó anyagok a belső térben, zajos dízelek.

Méret, kényelem, kidolgozás

Kemény tömésű ülések kevés oldaltartással. A kormány és az ülés tág határok között állítható. Az áttekinthető műszerfal a 2000-es modellfrissítésig csúnyább, és nagyon karcolódik is. A legtöbb kapcsoló a VW-konszern polcairól származik. Elöl tágas, hátul azonban kevés a térdhely, ezen módosított háttámlájú első ülésekkel segítettek valamit a modellfrissítésnél. Hatalmas a csomagtartó minkét karosszériánál (530, ill. 548 l), és a nagy hátsó ajtó miatt pakolni is könnyű beléjük.

Különleges felszereltség

A belépőmodellek (LX, 2000-től Classic) szerény felszereltségűek. Érdemes legalább GLX-et vagy Ambientét választani, de mindenképp klímával. A luxust az SLX, vagy később az Elegance szint jelentette. Az RS sportos a ritka Laurin & Klement luxusgyanús berendezést kapott.

Ajánlott motor

Városba elég az 1,4-es, 75 lóerős is, hosszú távú utakhoz legalább az 1,6-os ajánlott nyolc (75 le és 101 le) vagy 16 szeleppel (105 LE). Mind nyomatékos, de nem szeretik a pörgetést. A 125 lóerős 1,8-as sokkal erősebb és alig fogyaszt többet, turbósként is létezik 150 vagy 180 lóerővel (RS). Dízelből is nagy a választék: a legtartósabb a 68 lóerős SDI, a turbósak viszont nagyon jól húznak, és alig kérnek több üzemanyagot. A TDI-k járáskultúrája hagy némi kívánnivalót maga után.

Fenntartási költség

Kiforrott konstrukció, csak az első évjáratok makrancosabbak. Nagy a választék belőle, és a példányok nagy része itthon vásárolt és rendezett előélettel rendelkezik. Sokat használtak cégautóként, ezek állapota rendszerint rosszabb.

Biztonság

Négycsillagos törésteszt-eredmény a 2000-es modellfrissítéskor. A korai alapmodellekben csak egy légzsák van. Az újabbakhoz két légzsák és ABS szériában jár, felárért ESP és oldallégzsák is kapható, függönylégzsák nincs.

Típustörténet

Skoda Octavia bemutatása, ötajtós karosszéria. Három féle felszereltség: LX; GLX; SLX; Négyhengeres motorok: 1,6/75 vagy 100 LE; 1,8/125 LE; Dízelek: 1,9 SDI/68 LE; 1,9 TDI/90 LE.

Kombi változat bevezetése. 1,8 turbómotor: 150 lóerő. TDI 110 lóerővel is.

Gazdagabb biztonsági felszereltség. Új benzinmotorok: 1,4/60 LE; 2,0/115 LE; Kombi 4x4 bevezetése

Modellfrissítés, új felszereltségi szintek: Classic, Ambiente, Elegance. 2001 Octavia RS: 1,8 Turbo/180 LE.

Octavia RS kombi karosszériával is kapható. Az 1,4-es teljesítménye 75 Lóerő.

1,9 TDI 130 Lóerővel is kapható

Modellváltás, a régi Octavia Tour néven továbbra is a kínálat része.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre