SKODA FABIA

(1999 - 2007)

Pozitív


Sokféle karosszéria- és motorváltozat, jó minőség, tágas utastér, kényelmes és stabil futómű.

Negatív


Kemény műanyagok, elavult és zajos OHV-vezérlésű 1,4-es, rossz a kilátás hátra a vaskos C-oszlop miatt.

Méret, kényelem, kidolgozás

Komolykodó, de komor műszerfal, jó összeszerelési minőség, olcsó anyagok, németes formavilág. Tágas utastér, nagy csomagtartó (kombi és szedán), sok tárolórekesz.

Különleges felszereltség

Nagyon gyenge felszereltségűek a fekete lökhárítós Fabiák, az extráknak megkérték az árát.

Ajánlott motor

A korszerűtlen, OHV ezrest és 1,4-est korszerű, 1,2 literes háromhengeresekre cserélték. Traktorokat idézi az takarékos 1,4-es TDI járáskultúrája; az RS-ben 1,9-es, bivalyerős dízel van.

Fenntartási költség

Megbízható működés, fenntartása közel azonos egy VW Polóéval vagy egy Seat Ibizáéval.

Biztonság

Négycsillagos törésteszt, merev karosszéria, az olcsóbb modellekben csak egy légzsák, ESP csak az RS-ben széria.

Típustörténet

Bemutató, ötajtós karosszéria. Motorok: 1,0/50 LE; 1,4/68 LE; 1,4 16V/100 LE; Szívódízel: 1,9SDI/64 LE; Turbodízel: 1,9TDI/100 LE.

A nyolcszelepes 1,4-es teljesítménye 60 LE, a 16 szelepes 75 Lóerővel is kapható.

Kombi karosszéria bevezetése. Új motor: 2,0/115 LE.

Négyajtós, lépcsőshátú változat megjelenése: Sedan. Háromhengeres alapmotor: 1,2 6V/55 LE.

Háromhengeres motor négyszelepes hengerfejjel is: 1,2 12V/64 LE; bemutatkozik a Fabia RS 1,9 TDI (130 LE) motorral. Új 1,4 TDI erőforrás.

Facelift: lökhárítók, hátsó lámpák.

Fabia Sport 1,4 TDI (80 LE).

Modellváltás (érkezik a 2. generáció).

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre