SEAT LEON

(2005 - 2012)

Pozitív


A latin Golf. Formás karosszéria, széles motorválaszték, stabil, mégsem kényelmetlen futómű. Az utastér jóval tágasabb, mint az első Leonban.

Negatív


Fantáziátlan műszerfal, gyenge alapmotorok, rossz kilátás, komor hangulatú utastér, a sportos FR és Cupra változatok már nagyon ráznak.

Méret, kényelem, kidolgozás

Széles tartományban állítható ülések és kormánykerék, csak a túl széles középkonzol nyomhatja a lábat. Kemény tömésű, jó oldaltartású ülések. A vaskos A-oszlop sokat kitakar, ráadásul az ablaktörlők is erre fekszenek rá. Minden változat ötajtós, a hátsó kilincs rejtett. Elöl-hátul tágas, de a kis ablakok, a magas övvonal miatt bunkerhangulat uralkodik bent. A csomagtartó átlagos, 341 literes, de magas peremen át kell pakolni.

Különleges felszereltség

A belső műanyagok nem olyan jó minőségűek, mint a közeli rokon Golfban vagy az Octaviában. Kielégítő alapfelszereltség két elektromos ablakkal, központi zárral, manuális klímával. A drágábbakhoz akár kanyarlámpa és DSG-váltó is kérhető.

Ajánlott motor

A legjobb választás az 2008-tól rendelhető 1.4 TSI 125 lóerővel, vagy az 1.8-as TSI 160-nal. A turbó nélküli 1.4-es harmatos, az ósdi 1.6-os meg iszákos, de nyomatékos. A sportos modellek remek kétliteres turbómotort kapnak, akár 240 lóerővel is (Cupra). A dízelek hangosak és erősek, 90-170 lóerőig tart a paletta, a spórolós Ecomotive-ban az 1.9-es, 105 lóerős dolgozik.

Fenntartási költség

Kisebb elektronikai problémák előfordulhatnak, a dízeleknél a magas olajfogyasztás és a komolyabb meghibásodások sem ritkák. A futóműben hamar elfogynak a lengéscsillapítók, a beltérben zöröghetnek a műanyagok.

Biztonság

Négycsillagos törésteszt-eredmény 2005-ből. Széria a hat légzsák, az aktív fejtámla és a blokkolásgátló fékerő-elosztóval. A menetstabilizáló és a hátsó oldallégzsák feláras extra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre