SEAT IBIZA

(2002 - 2009)

Pozitív


Mutatós karosszéria, stabil futómű, pontos kormányzás, széles motorválaszték.

Negatív


Gyenge alapmotor, szűk hely a hátsó sorban, komor hangulatú belső tér, rossz úthiba elnyelő-képesség, szűkös csomagtartó.

Méret, kényelem, kidolgozás

Kemény műanyagok és komor hangulat a feketeség miatt. Jó vezetői helyzet, egyszerű, áttekinthető műszerfallal. A kormány hossz- és tengelyirányban is állítható. Elöl tágas, hátul viszont szűkös a hely, és a lejtős tetővonal miatt a fejtér sem elegendő. A csomagtartó bővíthető, de a pereme viszonylag magasan húzódik.

Különleges felszereltség

A legtöbb Ibiza gazdagon felszerelt, de a legfényűzőbbek a sportos FR és Cupra változatok.

Ajánlott motor

55-től 180 lóerőig terjed a motorpaletta. A gyengébbik háromhengeres nehezen birkózik meg a tömeggel. Talán az 1,4-es illik a legjobban az autóhoz, a drága dízelek erősek és takarékosak, de nem kulturáltak.

Fenntartási költség

Viszonylag drága szerviz, átlagos megbízhatóság jellemzi. A motorok viszont takarékosak. Érdemes elkerülni a 2002-es háromhengereseket.

Biztonság

Átlagos, négycsillagos Euro NCAP törésteszt 2003-ból. Csak az ABS és a két légzsák széria, az oldallufik felárasak.

Típustörténet

Bemutatkozik az Ibiza harmadik generációja a VW Polo IV (9N) padlólemezén.

Forgalomba kerül az Ibiza lépcsőshátú változata, a Cordoba.

Megjelenik a sportos Ibiza Cupra 1,8 literes, turbófeltöltős, húsz szelepes benzinmotorral.

1,9 TDI (100 LE) részecskeszűrővel, kapható a dízel Cupra (1,9 TDI, 160 LE)

Modellváltás: érkezik a negyedik generáció.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre