SEAT ALTEA

(2004 - 2015)

Pozitív


Esztétikus külső, harapós fékek, jó ár/érték arány, tágas és kényelmes utastér, nagyvonalú helykínálat.

Negatív


Városban magas fogyasztású benzinmotorok, kemény műanyagok a beltérben, erős szélzaj 130 km/óra felett, nehézkes variálhatóság.

Méret, kényelem, kidolgozás

Szépnek tűnő, de a vártnál keményebb műanyagokból épített, néha zörgéseket hallató, itt-ott apró mértékben pontatlanul illesztett műszerfal fogadja a vezetőt. A kilátás nem jó, vaskosak az első oszlopok, az ülés és a kormány azonban tág határok között állítható. Az ülések jól formázottak, a belsőtér tágas, pakolóhelyek bőséggel akadnak, a többrekeszes csomagtartó mérete családi léptékkel mérve is kedvezően nagy, különösen az XL kiviteleknél. Az egyetlen hátrány, hogy a variálhatóság nem az egyterűekre jellemzően ötletes, az ülések nem vehetők ki.

Különleges felszereltség

A kialakítás sportos hangulatú, lévén a SEAT a német Alfa Romeo kívánt lenni - ezt erősíti az élénk piros műszervilágítás is. Jó fogású a kormány, tenyérbe illő a váltógomb, és már az alapkivitel sem a régi, németesen fapados iskolát követi.

Ajánlott motor

A régi 8 szelepes benzinmotor gyenge, a korszerű TSI turbók közül viszont már az 1.2-es is szépen viszi a kasztnit, míg a 211 lovas fölényes dinamizmust kölcsönöz. Takarékos üzem csak hosszú úton várható, városban, rövid szakaszokon megugrik az étvágy. Dízeleknél a 170 lovas CR TDI a sportos FR kiváltsága, a kínálat gerincét az 1.6 és a 2.0 CR TDI jelenti. Jó választás a DSG automataváltó.

Fenntartási költség

A gyári alkatrészek nem a legolcsóbbak, de az első fékbetéteken kívül mást nem igazán kell idő előtt cserélni. A típusnak van néhány hibája, így a korai 1,9-es dízeleknél a befecskendező, a 2,0 literes PD TDI dízeleknél a lendkerék és a kuplung, míg a 2009-es változatoknál a DSG váltó szoftvere miatt adódhatnak kellemetlenségek.

Biztonság

Az Altea megkapta az Euro NCAP maximális, azaz ötcsillagos minősítését, így a fedélzetén minden felnőtt utas megfelelően védett. Ugyancsak jónak mondható a gyermekvédelem.

Típustörténet

Frankfurtban bemutatkozik a koncepciójármű

Megjelenik az Altea szériaváltozata

Sportos Altea FR megjelenése, 170 lóerős dízelmotorral

187 mm-rel hosszabb karosszériával kínálják az Altea XL-t, 532 literes csomagtérrel

Emelt hasmagassággal és Haldex rendszerű 4x4 hajtással érkezik az Altea Freetrack

Modellfrissítés, CR TDI common rail dízelmotor bevezetése

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre