ROVER 75

(1999 - 2005)

Pozitív


Kényelem, stílus, gazdag felszereltség. Kedvező vételár. Takarékos és nyomatékos dízel.

Negatív


Kissé nehézkes mozgás, jellemzően magas fenntartási költségek, esetenként halmozódó problémák. Ritka a hozzáértő, korrekt szerviz.

Méret, kényelem, kidolgozás

A Rover fa műszerfala, retro részletekkel kimunkált utastere egy angol szalont idéz, mások szerint viszont tömény giccs - ízlés dolga. Minden esetre a minőség alapvetően rendben van, az ergonómiával sincs gond, csupán hátul nem kifejezetten tágas. Inkább a forma, mint a funkció számított az utastér kialakításánál, épp elegendő a tárolóhely. Hátra elég rossz a kilátás. A csomagtér méretes, de a hátsó üléstámla nem előredönthető, akinél szempont a pakolhatóság, válassza a stílusos kombit (Tourer).

Különleges felszereltség

Az alapkivitel is megkapta a teljes faburkolatot, és a klíma kivételével a komplett kényelmi felszereltséget, magasabb szinteken extrák sokaságával, finom. elektromos állítású bőrbútorokon tobzódhatunk - de nehéz eligazodni, mert a három felszereltség piaconként eltérő, három-három különböző néven ismeretesek!

Ajánlott motor

Alighanem a csendes, kulturált és nyomatékos BMW dízel illik legjobban a kocsi karakteréhez. A benzinesek közül az 1,8 turbó és a 2,5-ös V6 biztosít szuverén mozgást, a kisebbik V6 alul gyenge és alig takarékosabb, az 1,8-ast igazából csak a pénztárcánk kedveli.

Fenntartási költség

Megszűnt márka, esetenként halmozódó problémákkal küszködő példányok - nem éppen egy bombabiztos befektetés beszállni egy Roverbe. Bár a szerkezetek alapvetően tartósak, a meghibásodási rizikó növekszik az évek múlásával, a kilométerek szaporodásával. Különösen nagy lehet az öregedő dízelek karbantartásigénye.

Biztonság

Új korában nem teljesített rosszul a Rover az NCAP teszten, a biztonsági felszereltsége a korszakában gazdagnak számított.

Típustörténet

A BMW tulajdonú Rover gyár bemutatja önálló, elsőkerékhajtású, négyajtós modelljét. Motorok: 1.8 (120 LE), 2.0 V6 (150 LE), 2.5 V6 (177 LE), 2.0 CDT (116 LE)

Kombiváltozat bevezetése: Tourer. Sportváltozat: MG ZT, 2,5 literes V6-os motor, 160 vagy 190 LE

Új motorok. A 2.0 V6 helyett 1.8 Turbo (150 LE), CDTi dízel (131 LE)

Modellfrissítés, V8-as motorral és hátsókerékhajtással is kapható

Gyártás leállítása, a Rover márka megszűnik

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre