RENAULT KOLEOS

(2016 - )

Pozitív


Dögös, izmos dizájn, tágas utastér, prémium érzet, nyomatékos, takarékos dízelmotor, valóban hatátos hasznos ECO mód, alapból is gazdag ellátmány és extrázhatóság.

Negatív


Lazább, hosszú úton járó kézi váltó, keményre hangolt futómű, küszködő kihangosítás az infotainment rendszeren, drága extrák, bátor árazás.

Méret, kényelem, kidolgozás

Kimaxolja a kompakt szabadidő-autó szegmens méreteit, amit utasterén is megérezni. A láb- és fejtér elöl-hátul egyaránt pazar, közben 498 literes, ülésdöntéssel 1706 literes csomagtér is maradt. Kidolgozásával, anyaghasználatával a prémium szegmenst kergeti.

Különleges felszereltség

Nem sok extrázhatóságot enged, ezért alapból is gazdag ellátmányt ad a második Koleos. Elérhető akár LED Pure Vision fényszórókkal és 8,7 colos Android alapú infotainment rendszerrel. Csatlakozott a prémiumnak szánt Initiale Paris felszereltségben is, többtónusú bőrülésekkel, egyedi színekkel.

Ajánlott motor

Kétféle dízellel érhető el a Koleos második generációja, közülük a kizárólag elsőkerék-hajtással és kéziváltóval elérhető, így gazdaságosabb, 130 lovas dCi motorral lehet logikusabb választás, aminek ereje minden terepen elégnek bizonyul.

Biztonság

Mackós, izmos kiállásának köszönhetően biztonságérzetet ad, de egyébként alapként adja a tempomatot, a holttérfigyelőt, a sávelhagyásra figyelmeztetőt, a táblafelismerőt, az automata reflektor kapcsolást és a városi vészfék-asszisztenst, felárasan adhat éjszaka is jól látó tolatókamerát.

Típustörténet

A második generációs Renault Koleos a Nissan X-Trail francia fivéreként, a Renault Talisman tipikus külső és belső jegyeivel debütált 2017-ben. Előbbitől tágas utasterét és kategóriája egyik legöblösebb csomagterét, utóbbinak prémium irányba csörtető anyagait és kivitelezését köszönheti, amit nagyszerűen párosítottak a robusztus szabadidő-autós karakterrel. Prémium karaktere leginkább az Initiale Paris felszereltségben teljesedik ki, ami már egyedi külső színeket és többtónusú bőrüléseket is ad. Mégis kissé elkapkodottnak érződik a Renault legnagyobb városi terepjárója, amit a csupán két dízelt (130 és 175 lovas dCi) soroló motorpaletta is igazol. Mackós, izmos karaktere összkerékhajtással teljesedik ki igazán, ami kizárólag erősebbik dízeléhez érhető el, ahogy a CVT rendszerű automata váltó is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre