A márka története
Ferdinand Porsche a Daimlernél dolgozott technikai igazgatóként, majd 1931-ben létrehozta saját tervezőirodáját, Stuttgartban. Ferdinand tervezőasztalán született meg a Volkswagen Bogár formaterve, amelynek sorozatgyártása a második világháború után indult el. A háború alatt Porsche irodája Ausztriába költözött. Ferdinand fia, ifj. Ferdinand „Ferry” Porsche eközben apja nyomdokaiba lépett és saját autókat kezdett tervezni. Ferry elképzelései alapján készült el 1948-ban az első Porsche márkanév alatt forgalmazott modell, a 356-os. A Porsche önálló autógyártóvá vált, és a 356-os az 1951-es Le Mans-i futamgyőzelmével elkönyvelte első komoly sikerét a motorsportban.
1963-ra elkészült a márka legismertebb típusa, a 911-es, amely Porsche 356-ost váltotta, és eredetileg 901-es típusjelzéssel jelent meg. Azonban a Peugeot és a Porsche között jogi vita indult a névhasználat miatt, így végül a német gyártó a nullát egyesre cserélte, és megszületett a 911-es.
1972-ben a Porsche cég részvénytársasággá alakult (Dr. Ing. h.c.
F. Porsche AG). Két évvel később a 911 Turbo-val kezdetét vette a turbófeltöltős erőforrással szerelt Porschék korszaka. 1977-ben egy újabb típus látott napvilágot. A 928-as a mai napig az egyetlen sportkocsi, amely elhódította az Év Autója címet (1978). A Porsche eddigi története során léghűtéses, farmotoros, boxermotorokat alkalmazott. Meglepő fordulatot hozott azonban a ’97-es év, amikor a gyártó piacra dobta az új 911-est, ezúttal vízhűtéses boxermotorral. De az ezredforduló után további érdekességekkel is szolgált a német cég. 2002-ben szabadidő-autóval bővült a gyártó kínálata; ráadásul a Cayenne volt az első Porsche, amit dízelmotorral is szereltek (2009-től).
2005-ben a Porsche jelentős érdekeltséghez jutott a VW-ben, amelyet egy évvel később még tovább növelt. Ma már a stuttgartiak 50,76%-os Volkswagen tulajdonnal rendelkeznek. A Porsche 2009-től, a márka történetében először, egy négyajtós modell – a Panamera - megjelenését ígéri.