A márka története
Tévedés azt hinni, hogy a Polski FIAT története a 125-ös és 126-os típusokkal kezdődött, ugyanis a lengyel-olasz kapcsolat sokkal korábbra datálódik. A két ország között 1932-ben keletkezett kapcsolat járműipari vonatkozásban arról, hogy Varsóban készülhessenek FIAT autók, amelyek értékesítését és szervizelését egy közös vegyes vállalat, a Polski FIAT bonyolítaná. A terv működött, többek között 508-as és Topolino típusok álltak össze olasz alkatrészekből, és a személyautókon kívül katonai járműveket is gyártottak a lengyel fővárosban. A gyümölcsöző kooperációnak a második világháború, az 1939-ben bekövetkezett villámgyors német megszállás vetett véget, mikor is a gyárat lefoglalták.
A Polski FIAT név negyed évszázaddal később született újjá, feléledt a sikeres lengyel-olasz múlt, és 1967-től a FIAT 125 alapján gördültek le a szalagról a 125p modellek, amelyek termelése 1991-ig folyt. A 126-os kisautó lengyel kiadása (126p) 1973-ban lett a kínálat része, a Polski FIAT név azonban az 1990-es években eltűnt, mert korábban felváltotta a Polonézeket gyártó FSO.