PEUGEOT 306

(1993 - 2002)

Pozitív


Négyféle karosszériaváltozat, hátul is egész tágas utastér, igen nagy rakterű kombi. Kényelmes futómű. Kellemes dízelek, különösen a HDi.

Negatív


Gyenge anyagminőségű és kidolgozású beltér. A '97-es modellfrissítés előtt szegényes felszereltség, szervo nélkül nehéz kormányzás. Gyengus 1,1-es benzines.

Méret, kényelem, kidolgozás

Elöl megfelelő, hátul már inkább elfogadható helykínálat. A típus korát leginkább a beltér gyenge kidolgozásán és anyagminőségén érezni (és zörgések formájában hallani) - bár korabeli vetélytársai is jellemzően többet nyújtottak ezen a téren. Használható részletmegoldások, a ferde hátúban viszonylag, a lépcsős hátúban és a kombiban igazán nagy csomagtér, ez utóbbi (másfél köbméterre bővíthető rakterével) igazi teherhordóként is beválik. Ha gyakran vannak hátul utasaink, inkább kerüljük a háromajtóst. Létezik kabrió változata is.

Különleges felszereltség

Eleinte szegényes, az 1997-es modellfrissítéstől élhetőbb alapfelszereltség, a fiatalabb példányok jellemzően gazdagabban felextrázottak.

Ajánlott motor

A 60 lóerős benzines maradjon a takarékoskodók választása, a 75 lovas 1,4-es viszont már meglepően használható motor, a nagyobb benzinesek már kimondottan erősek. Meglepően harmonikus a szívódízel, nem rossz a korai turbódízel sem, persze, jobb a modern HDi. Igazi élményautó az XSi, és még inkább az S16.

Fenntartási költség

Nem igazán komplikáltak, így nagyrészt könnyen javíthatók a szerkezetek - amire viszont sajnálatosan gyakran szükség is van... megfizethető alkatrészárak. Sűrűn (3 év) érdemes cserélni a vezérműszíjat és a hűtőfolyadékot. A HDI-k jellemzően karbantartásigényes korba öregedtek, így hosszú távon olcsóbb lehet egy megkímélt, korai dízelt választani.

Biztonság

Nem igazán rossz az 1998-as, három csillagos NCAP eredmény, ám a biztonsági felszereltség hiányos, csak a fiatalabb példányokban tekinthető általánosnak legalább több légzsák és az ABS.

Típustörténet

Új Peugeot bevezetése, három-, vagy ötajtós karosszériával. Motorok: 1.4 (75 LE), 1.6 (89 LE), 1.8 (101 LE), 1.9 d (64 LE), 1.9 td (90 LE)

Kabrióként is kapható, új motorok: 1.1 (60 LE), 2.0 (121 LE)

Négyajtós, lépcsőshátú karosszéria

Modellfrissítés, kombi változat (Break) bevezetése

Új motor: 2.0 HDI (90 LE)

Modellváltás: Peugeot 307

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre