PEUGEOT 3008

(2008 - 2016)

Pozitív


Kompaktok, SUV-k és többcélú autók előnyös tulajdonságait ötvözi; nagyszerű családi autó, kiváló minőségű, komfortos, tágas és praktikus utastér, remek manuális váltó.

Negatív


Nem túlságosan érdekfeszítő formaterv, vezetési élményből viszonylag keveset ad, néhány extrát elég drágán mérnek hozzá.

Méret, kényelem, kidolgozás

Hamar otthonosan érezhetjük magunkat a kiváló minőségű anyagokból, tisztességesen megépített kabinban. Remek kilátás nyílik a viszonylag magas ülőpozícióból. A műszerek már-már BMW-sen vezetőközpontúak, a sofőr gyakorlatilag teljesen el van szeparálva az útitárstól, mivel a műszerfalról leomló középkonzol széles válaszfalként tornyosulva folytatódik a két ülés között. Ez ugyan némileg korlátozza a lábteret, de a helykínálatot még ezzel együtt sem érheti panasz. Elöl és hátul sincs hiány férőhelyben, különösen a fejtér bőséges mindenütt. A 3008 utastere tele van praktikus megoldásokkal és számos tárolóhellyel. Az első könyöklő alatt húzódó barlangrendszer akár a másfél literes palackokat is elnyeli. Remekül variálható a közel 500 literes csomagtér, amelynek padlólapja két pozícióban rögzíthető, így az osztottan nyitható hátsó ajtó adottságait is kiaknázhatjuk. Hiányzik viszont a hátsó üléssor tologathatósága, a szürke szövetkárpit pedig ugyan elegáns, de hamar piszkolódó, kényes viselet.

Különleges felszereltség

Nem vitás, nagy figyelmet fordítottak az anyagok kiválogatására és az összeszerelésre. Szépek a műszerek, este kellemes a megvilágítás, és még a sok gomb ellenére sem téved el az ember, viszonylag hamar rá lehet jönni, hogy mi mire való. A belépő Confort Pack csomag része többek között a négy elektromos ablak, a manuális klíma, a kormányról is vezérelhető Mp3-as CD-s rádió és a biztonsági berendezések széles arzenálja. Azonban a közepes, Prémium felszereltség már lényegesen többe kerül, ráadásul alapból még ez a kivitel sem tartalmazza az amúgy nagyszerű panoráma tetőt, vagy a head up displayt.

Ajánlott motor

2011-től hibrid hajtáslánccal és összkerékhajtással is kapható a 3008. A turbófeltöltős, hihetetlenül kulturált 1,6 THP benzines kiválóan mozgatja a kasztnit - már alacsony fordulaton is, abszolút vállalható fogyasztási értékek mellett. Az 1,6 HDi is jól megy.

Fenntartási költség

A THP motoroknál - főként városi használat mellett átlag feletti kokszolódás léphet fel, a dízelek megbízhatóbbak, de esetükben is van turbó, van részecskeszűrő, ami az 1,6-osoknál 120 ezer kilométerenként cserélendő. Fontos az olajcseréket és az olajminőséget tartani, különben komoly motorhibák és kiadások adódhatnak.

Biztonság

Kiváló - ötcsillagos - Euro NCAP eredmény. Valamennyi modell alapfelszereltségének része a hat légzsák (függönylégzsákok, vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsákok elöl), a blokkolásgátló, az elektronikus fékerőelosztó, a vészfékrásegítés, az automatikusan bekapcsolódó vészvillogók, az ESP és kipörgésgátló, valamint az Isofix rögzítések a 2 szélső hátsó ülésen. A minimális plusz pénzt megéri a Grip Control rendszer.

Típustörténet

A 308-as padlólemezére épülő 3008 crossover széria-érett változatának bemutatása. Motorok: 1.6 VTI (120 LE), 1.6 THP (150 LE), 1.6 HDi (109 LE), 2.0 HDi (150 LE)

Új motorok: 1.6 HDi (112 LE), 2.0 HDi (163 LE)

Hibrid változat

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre