OPEL MERIVA

(2003 - 2010)

Pozitív


Tágas térkínálat és remek variálhatóság, könnyed vezethetőség, kedvező fogyasztású motorok, városi használatra és hosszabb utakra egyaránt alkalmas.

Negatív


A vaskos A-oszlop nehezíti a kilátást, ami balesetveszélyes lehet, zörgő műanyagok az utastérben, OPC kivételével nem túl erős motorok, akadozó váltó.

Méret, kényelem, kidolgozás

Egyike a Honda Jazz kevés méltó ellenfeleinek, már ami a beltér variálhatóságát és helykínálatát illeti. Összeszerelési minőségben még nem tudja felvenni a versenyt a kis japánnal, de főleg a 2006-os facelift óta azért javult a helyzet e tekintetben. Anyaghasználat szempontjából erős közepes, a műszerfal katonás rendezettsége és átláthatósága tipikusan opeles. Ekkora méretben nem nagyon találni sokoldalúbb és praktikusabb modellt a piacon. Bebizonyította hogy a Zafira alatt is van létjogosultsága a buszlimuzinnak. A három hátsó ülés külön tologatható, padlóba süllyeszthető, a két szélső befelé is mozog, a raktér akár 1410 literes is lehet, a térkínálat négy főnek nagyobb limuzinokat is megszégyenítő.

Különleges felszereltség

Az Opel sajnos nem bánik valami bőkezűen a felszereltséggel, sokszor még a manapság már alapvető klíma is hiányzik. Szerencsére a biztonság annyira nem szenved csorbát, a négy légzsák és az Isofix legalább széria.

Ajánlott motor

A jó öreg Opel féle 1,6-os benzines ezúttal is az egyik legjobb választás, az 1,4 is elmegy, az OPC változat 1,6-os 180 lóerős turbósa pedig igazi kis városi huligán. Dízelből elég a Fiattól érkező 1,3-as is, az 1,7-es nyomatékosabb, bátran választhatjuk az erősebbet, nem fogyaszt többet.

Fenntartási költség

A főegységek már számtalan Opel modellben bizonyítottak, így kiforrott darabokról beszélhetünk, ez visszaköszön az alacsony fenntartási költségekben és a költségkímélő szervizelhetőségben is.

Biztonság

Bár nincs túlzsúfolva biztonságtechnikai felszereltséggel, azért okosan megtervezett modellként könnyedén hozza a négycsillagos NCAP töréstesztet. Egyedül az igen vastag A oszlop az ami, bár merev utascellát biztosít, de ugyanakkor veszélyesen nagy holtteret alakít ki a látómezőben.

Típustörténet

A Meriva piaci bevezetése. Motorok: 1.6 (87 LE), 1.6 16V (100 LE), 1.7 CDTI (75 vagy 100 LE)

Új erőforrás: 1,4 Twinport (90 LE)

Modellfrissítés. Új motorok: 1.6 Turbo (180 LE), 1.3 CDTI (75 LE), 1.7 CDTI (125 LE)

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre