OPEL ASTRA J

(2009 - 2015)

Pozitív


Minőségi anyagokból megépített, már-már prémium hatású belső tér, kényelmes ülések, széles motorválaszték, fejlett extrák, stabil futómű, sallangmentes formaterv. Csendes futás, kifinomult működés.

Negatív


Magas ár, 17 centivel hosszabb a H-Astránál, de ez a helykínálaton nem érezhető, hátul kissé szűkös a hely. 150-200 kilóval nehezebb a kategória átlagánál, emiatt nem túl gyors, és a benzines turbómotorok fogyasztása is túl magas.

Méret, kényelem, kidolgozás

A beltér ugyanolyan magas színvonalú, mint az Insigniában. Puha anyagok, szép felületek, fantáziadús formák. Sajnos nehéz eligazodni a középkonzol 40-50 gombja között, és a kilátás is rossz a vastag A- és C-oszlopok miatt. Nagyon széles tartományban állíthatók az ülések és a kormány, bárki meg tudja találni az ideális vezetői pozíciót. Kevés kompakt autónak vannak jobb első ülései, mint az Astrának. Bár hossza és tengelytávja is a legnagyobb a kategóriában, az utastér mérete csak átlagosnak mondható. Szintén nem kimagasló a 370 literes csomagtartó, amelyet viszonylag szűk nyíláson át lehet pakolni, legalább a padlója három szintben rögzíthető. Sok a tárolórekesz, vannak pohártartók, az ajtózsebekben egy 1,5 literes palack is elfér, és az utasülés alatt is van egy fiók. Jó ötlet a hátsó lökhárítóból kihúzható kerékpártartó, felára 175 ezer forint.

Különleges felszereltség

A legolcsóbb Essentia felszereltséghez is jár a manuális légkondicionáló, a két elektromos ablakemelő, a központi zár, és az elektromos tükörállítás. Mégis megéri a drágább Enjoy, mert ebben jobb a hifi, és van benne tempomat, fény- és esőérzékelő, hátsó olvasólámpa, és multifunkciós kormánykerék is. Olyan, a kategóriában szokatlan tételek is megtalálhatók az extralistán, mint a világ egyik legfejlettebb adaptív fényszórórendszere LED-es nappali világítással, vagy a Flex-Ride adaptív lengéscsillapítás.

Ajánlott motor

Csak az alapigényeket elégíti ki a lomha, 100 lóerős 1,4-es, de a 115 lóerős 1,6-os is inkább csak kifinomult működése, mintsem átütő ereje miatt dicsérhető. Aki haladni is akar, annak legalább az új 1,4-es, 140 lóerős turbómotort kell választania, amely a régi 1,8-ast szívót váltotta le. Ez a motor már kis fordulatról szépen gyorsít, de fogyasztása városban tíz liter körül alakul, a hosszú váltó miatt legalább városon kívül takarékos. Még erősebb és szomjasabb a 180 lóerős 1,6-os turbó, de ez sem sportmodell. Lomha, de takarékos az 1,3-as, 95 lóerős dízelmotor, az 1,7-es dízelek közül azonban a gyengébb, 110 lóerős is megfelelően dinamikus, a 125 lóerős pedig még jobb. Nem túl szép a hangja az új, kétliteres, 160 lóerős dízelnek, hosszú utakra mégis ez a legideálisabb választás.

Biztonság

Az Astra aktív és passzív biztonsága minden igényt kielégít. Maximális, ötcsillagos értékelést kapott a töréstesztjére, stabil az utascella, és a gyerekeknek is kellő védelmet ad. Még a gyalogosokra is vigyáz a puha lökhárítója. Széria a jól hangolt, kikapcsolható menetstabilizáló és a négy légzsák, aktív fejtámlák és fejlégzsákok azonban csak a második felszereltségtől járnak.

Típustörténet

Bemutatkozik az Astra J

Növelt hosszal és csomagtérrel debütál a Sports Tourer nevű kombi

Februártól itthon is kapható a Sports Tourer, felára nem jelentős, 200 ezer forint

Ősszel mutatkozik be az Astra GTC

Már januártól, hazánkban is kapható a háromajtós GTC

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre