OPEL ASTRA G

(1998 - 2005)

Pozitív


Megbízható, gazdaságos, könnyen fenntartható autó. Sokféle karosszéria, és széles motorválaszték. Reális ár/érték arány.

Negatív


Sok jó tulajdonsága ellenére elég szürke, unalmas összképet fest. Kedvelt cégautó volt, ezért figyelni kell, nehogy belefussunk egy lestrapált példányba.

Méret, kényelem, kidolgozás

Kényelmes, ergonomikus, de nagyon unalmas és szürke. A csomagtér tágas, és az apró dolgoknak is jut hely bőven. Megbízható, de azért vannak kisebb hibái. A legtöbb panasz az elektromos berendezésekkel kapcsolatban van, de beázás is előfordulhat.

Különleges felszereltség

Az alapmodellek nagyon spártaiak, a Cosmo már jó, a csúcsot az Elegance jelenti. Jobb értéket képviselnek a gazdagabb felszereltségű darabok.

Ajánlott motor

Sokféléből választhatunk. Az 1,2-es erőtlen, az 1,4-es 16 szelepes már elmegy, a nyolcszelepes 1,6-os örök darab, a tizenhat szelepes ideális. 1.7 DTI nem olyan megbízható, mint társai.

Fenntartási költség

Várhatóan csak „kötelező” szervizre kell vinni, esetleg elektromos javításra. Sok a szerviz és az alkatrész, nem csak az utángyártott, de a gyári alkatrészek is olcsók.

Biztonság

Az ABS és a több légzsák csak jobban felszerelt modelleken megszokott, pedig mindkettő fontos. Az Euro NCAP teszten négy csillagot kapott.

Típustörténet

Opel Astra F bevezetése

Modellváltás, Astra G

Új dízelek: 1.7 DTI (75 LE), 2.0 DTI (100 LE), 2.0 16V (160 LE)

Astra Coupé bevezetése. Az 1,2-es, 1,6-os és 1,8-as motorok teljesítménye 10 lóerővel emelkedik

Astra Cabrio. Új motor: 2.2 16V (147 LE)

Modellváltás, a G Astra egyes kivitelei Classic II néven továbbra is kaphatók

Leáll a sorozatgyártás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre