MAZDA MX-5
MAZDA MX-5
(2015 - )
Pozitív
Tökéletes súlyelosztás, hátsókerékhajtás, önzáró differenciálmű az erősebb motorhoz, pontos kapcsolású váltó, szép hangú, jól hangolt motorok, gyorsan nyitható és zárható tető
Negatív
Csak két hely van benne, korlátozott helykínálat, szűk beltér
Típustörténet
2015-ben jelent meg az ND szériás, negyedik generációs MX-5. Formatervét tekintve némileg szakított a hagyományokkal, előre már nem ellipszis alakú fényszórókat terveztek. Méretében és súlyában viszont a legelső szériához igazították, közel 100 kilóval lett könnyebb a harmadik generációs MX-5-nél, így a kisebbik, 1,5-ös Skyactiv benzinessel szerelt modell egy tonna alatti, pontosan 950 kilós önsúllyal rendelkezik. Ehhez 50-50 %-os súlyelosztás tartozik, ami a vezethetőséget tekintve a lehető legjobb. A 131 lóerős 1,5-ös mellett egy erősebb, 160 lóerős 2,0 literes motorral is elérhető, ehhez már önzáró differenciálművel szerelik alapáron a hajtást. 2016-tól a '90-es évek targatetős megoldásaihoz hasonlóan megérkezett az MX-5 RF, félig nyitható keménytetővel. Valódi élményautó, hétköznapi játékszer, szelíd szórakozást nyújtó kétüléses az MX-5.