MAZDA 5

(2005 - 2015)

Pozitív


Tágas utasterű, divatos megjelenésű, praktikus tolóajtóval szerelt egyterű. Kidolgozása alapos, jó futóműve élvezetes vezetést biztosít.

Negatív


A korai benzines példányoknál magas a fogyasztás.

Méret, kényelem, kidolgozás

Jó összeszereléssel, de kemény műanyagokból épült a műszerfal, és a műszálsas kárpitozás sem a legelőnyösebb. Az első oszlop nem zavaróan vastag, a kilátás jó, a vezetőülés és a kormány kellően tág határok között állítható. A helykínálat elegendő, sok a pakolóhely, a szélesre nyíló tolóajtón keresztül jól megközelíthető a második üléssor, illetve innen a harmadik. A Karakuri rendszer ötletes, a középső sor könnyedén akár kétszemélyessé varázsolható. Hét személlyel a fedélzeten is marad némi csomagtér, számszerűen 158 liter.

Különleges felszereltség

A tartalomra nem lehet panasz, de ahogy a japán gyártókra általában, úgy a Mazdára is jellemző a csomaghoz, vagy felszereléshez kötött opciós választék. Akadnak bosszantó apróságok, helyenként túl egyszerű megoldások, de ezekkel gond nélkül együtt lehet élni.

Ajánlott motor

Bár a Mazda külön nevet is adott sportos filozófiájának (Zoom-Zoom), az 5-ös egyterű motorjai egyáltalán nem sportosak. A 2,0 literes benzinest pörgetni kell a tempós haladáshoz, az 1,6-os dízel kellően nyomatékos, de indulásnál azért érezni, hogy nehéz kasztnit kell mozgásba hoznia.

Fenntartási költség

Az alkatrészek árai, a szervizek költségei nem a legkedvezőbbek, igaz, a hibastatisztikák szerint nincs különösebb gond a Mazda5 megbízhatóságával. A dízel kedvezően fogyaszt, 2,0 literes benzines városban, rövid etapos használattal torkos.

Biztonság

Biztonságból egyértelműen jelesre vizsgázik a típus, a japánoknál nem pénzkérdés az utasok védelme: már a CE alapváltozat teljes arzenált vonultat fel légzsákokból, és az elektronikus védelmi eszközökből.

Típustörténet

A Mazda3 bázisán, a Párizsi Autószalonon bemutatkozik a Premacy utód Mazda5.

Korszerűbb motorok, apró módosítások a karosszérián.

Genfben megjelenik a kívül-belül átrajzolt karosszéria, különleges hullám motívumokkal az oldalán.

Új, 1,6 literes dízelmotor. Májustól a japán piacon a Nissan is forgalmazza a típust, Lafesta Highway Star néven.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre