LEXUS IS

(2013 - )

Pozitív


Halk és stabil futás, kiváló minőségű anyagok az utastérben, magyar nyelvű rendszer, a hibridet jól kiegészítő CVT váltó, takarékos hibrid rendszer, biztonsági rendszerek széles skálája.

Negatív


Kissé kemény csillapítás, mű hangú F Sport hanggenerátor, sallangmentes vezethetőség, fura kezelésű infotainment, szűkös hely, vékony ülések. A turbós esetében tetemes fogyasztás, motorhang hiánya.

Méret, kényelem, kidolgozás

Külső méretei alapján a BMW 3-as sorozatának közvetlen konkurense. Csomagtere a 200t esetén 480, a hibridnél 450 literes. Az utastér arányai kissé szűkösek, az ülések vékonyak. A beltér anyagi példaértékűek, puha, jó tapintású anyagok mindenhol. A vezető pozíciója szuper, a kormány jó fogású, a műszerfal szépen rajzolt.

Különleges felszereltség

Az infotainment távirányítója egyedülálló, kezelése megszokást igényel. A módválasztó Sport fokozatot kapott, az F Sport kivitelnél Sport+ is van hanggenerátorral.

Ajánlott motor

Ahogy az az eladási számokban is visszaköszön, az IS harmadik generációjában a hibridhajtásnak van igazán értelme. A 181 lóerős benzinest és 143 lovas elektromost ötvöző hibrid rendszer nem csak halk, de takarékos is.

Biztonság

Sofőrsegédként többek között sávtartót, gyalogosfelismerős ütközésre figyelmeztetőt, adaptív tempomatot, holttérfigyelőt, hátsó keresztforgalomra figyelmeztetőt és ütközés előtt megemelkedő motorháztetőt kaphat.

Típustörténet

2012-ben, az LF-LC koncepcióval mutatkozott be a Lexus IS harmadik generációja. A sorozatgyártásra szánt verzió

januárjára készült el, hazánkba csupán kétféle hajtással érkezett. A turbós benzines 200t, míg a hibrid 300h nevet visel. Utóbbi az eladások 90%-át teszi ki a felső-középkategóriás szedánnál. 2016-ban enyhe faceliftet kapott, átrajzolt fényszórókkal, agresszívabb légbeömlőket viselő lökhárítókkal, már 10,3 colos központi kijelzővel és csíkozott fabetétekkel. Motorpalettája változatlan marad. Mind a kettő modell rendelhető F Sportként is, ami sportosabb lökhárítókat, más hűtőrácsot, már Sport+ fokozatot, valamint borzalmasan mű hangú hanggenerátort ad a hátsókerekes szedánnak.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre