LANCIA YPSILON

LANCIA YPSILON

(2003 - 2011)

Pozitív


Karakteres, stílusos megjelenés, elegáns, egyedi berendezés, gazdag felszereltség, kedvező fenntartási költségek.

Negatív


Hátul elég szűkös helykínálat. Újonnan meglehetősen magas ár, nagy értékvesztés, nem minden részletében igényes berendezés, kissé feszes rugózás, kevéssé harmonikus 105 lovas dízel.

Méret, kényelem, kidolgozás

Meghökkentő a középre rendezett műszerfal, de hamar megszokható, és este kellemes a zöld megvilágítás. Az anyagok szemre szépek, de sok burkolat valójában csak olcsó plasztik. Az ülések állíthatósága jó, a kormány azonban nem süllyed elég mélyre és túl messzire kerültek a bajuszkapcsolók is. Az első sorban kényelmesen el lehet férni, de hátul maximum két felnőtt szállítható rövidebb utakon. A csomagtartó sem nagy. A hatalmas oldalajtók megszokást igényelnek, szűken mért parkolóhelyen nem könnyű a be- és kiszállás. Az ajtózsebek kicsik, kevés a rakodóhely.

Különleges felszereltség

A korabeli kisautókhoz mérten luxusszínvonalú az Ypsilon felszereltsége, igaz, ez csak az eleve gazdagon felszerelt kivitelekre jellemző, az alapmodell ennél a típusnál sem kényeztet, maximum a kialakításával. A tartozéklista az üvegtetőtől kezdve az automata légkondicionálón át a puha bőrkárpitozásig mindent felvonultat.

Ajánlott motor

A sportos GTI-hangulatra vágyók felejtsék el az Ypsilont: bár az erőforrások nem élettelenek, az autó karakterének mozgatórugója a komfort és a kényelem. Egyes változatok félautomata robotváltóval is elérhetők. Az 1.2-es alapmotor leginkább városba való, a legfickósabban pedig a 90 lovas dízel viselkedik, amely nyomatékosabb, mint a benzines 1.4 16v.

Fenntartási költség

Mivel a Fiat Punto az alap, rengeteg alkatrész csereszabatos, és ez nagy szerencse. A kis Lancia bár szeszélyes dolgokat tud előadni - elektronikai zavarok, nyikorgó, nyöszörgő ajtó és futómű, kopogó kormány, gyújtásproblémák -, összességében mégsem pénztemető.

Biztonság

Az EuroNCAP csak az elődmodellt vizsgálta, amely szerény 2 csillaggal nem remekelt. Ennek a korszerű változatnak merevebb a karosszériája, létezett hozzá ESP menetstabilizáló, az ABS széria, és légzsákokban sincs hiány.

Típustörténet

Bemutatkozik az Y-t váltó, a Fiat Punto II alapjaira épített Lancia Ypsilon. A motorkínálat 1,2-es (60 és 80 LE), 16 szelepes 1,4-es (95 LE) benzin-, illetve 1,3-as (70 LE) dízelmotorból állt.

Korszerűsítés, enyhén módosított karosszéria, új motorok: az 1,4-es nyolc szeleppel 77 lóerőt tud, az 1,3-as Multijet dízel 75 és 90 lóerővel választható.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre