LADA SAMARA
LADA SAMARA
(1987 - 2000)
Pozitív
Olcsó vételár és fenntartás. Gyatra utakon is jó rugózás, kiszámítható mozgás, viszonylag tágas utas- és csomagtér.
Negatív
Igazából a '80-as évek eleji "nyugati" autókkal összemérhető képességek jellemezték, mára e típus legtöbb példánya is az enyészeté, illetve a rozsdáé lett.
Típustörténet
Bematató. Az első, már nem Fiat alapú, hanem teljesen szovjet konstrukciójú Lada, Porsche közreműködéssel tervezett motor. Elsőkerékhajtás, 1,3-as motor, 65 lóerő.
Ötajtós karosszériával is gyártják, de Magyarországra a Merkúr csak az 1,3-as, háromajtóst importálja. További motorváltozatok: 1,1/55 LE és 1,5/75 LE
Cabrio változat: a belga importőr kisipari átalakítása
Négyajtós, lépcsőshátú változat: Lada Forma
Lada 110 bemutatója. Samara: 1,5-ös motor befecskendezővel, 70 LE
1,3-as motor is befecskendezős: 65 LE