KIA OPTIMA

KIA OPTIMA

(2015 - )

Pozitív


Sportos dizájn, látványos külső, takarékos és nyomatékos dízelmotor, különösen, de hatékonyan működő hibridrendszer, a márkához képest példás anyaghasználat, jó vezetési érzet, kényelmes és tágas utastér.

Negatív


Kemény futómű, több helyen olcsó műanyagok, folyamatos csipogás mindenért, tisztán villannyal ritkán hagy közlekedni a PHEV, zajos panorámatető, a GT hanggenerátora nem éppen meggyőző

Méret, kényelem, kidolgozás

Kombi kivitelével igazi családi autó az Optima Sportswagon, de a szedán is kellően tágas és nagy csomagtartót kínál, a nálunk csak konnektorosként kapható (egyelőre mindenképp szedán) hibrid viszont utóbbiban szűkölködik, de úgy is egész jól pakolható. Ülései kényelmesek, az ergonómia egész jó, az anyaghasználat több helyen egyszerűbb, amit kellemes formákkal ellensúlyoztak, így a beltér összességében jó hangulatú.

Különleges felszereltség

270 fokos kamerarendszer, jól működő és folyamatosan aktív sávtartóasszisztens, 8"colos multimédiás, TomTom navigációt futtató kijelző, adaptív tempomat, vészfékasszisztens, üvegtető, fűthető, szellőztethető ülések. Tisztességesen felextrázható a koreaiak nagyautója.

Ajánlott motor

Az 1,7 literes dízelben nem csalódtunk, kulturált járású és nyomatékos motor, kellő dinamikával mozgatja az Optimát nem csak a duplakulungos váltóval, de kézivel is jó párosítás. A GT turbós benzinese erős, de összességében nem illik az Optimához, ráadásul hangját generátorral imitálják az utastérben, ami nem éppen a legjobban sikerült rendszer, valamint a futómű is keményebb, így mi inkább dílellel, vagy hibridként ajánljuk.

Biztonság

Ötcsillagos töréstesztje árulkodó, vezetéstámogató rendszerei meggyőzőek. Határozottan tartja a sávot, ügyesen tartja a távolságot az előttünk haladó mögött és mindenért csipog, így jó eséllyel minden figyelmeztetést észreveszünk.

Típustörténet

2015-ben érkezett a negyedik generációs Optima, elődjéhez képest túl sokban nem változott a külső, igazából jól sikerült a sportos fazonú szedán, így nem is nagy baj, hogy ragaszkodtak hozzá. A lemezek alatt egy teljesen új autót kaptunk, a lépcsőshátú után ráadásul megérkezett a kombi Sportswagon és az előd hibrid Optima után immár konnektorról tölthető kivitelt is kapott. Valamint a szedánhoz és a kombihoz sport GT és sportos külsővel megjelenő GT Line kivitellel bővült a kínálat. Utóbbi bármelyik motorhoz rendelhet, előbbi viszont kétliteres, 245 lóerős turbós motorral és automataváltóval készül. Ugyanakkor megjelent a kínálatban a Kia 7 fokozatú duplakuplungos automataváltója is amellett, hogy minőségben és összeszerelésben nagyot ugrott elődjéhez képest.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre