KIA OPTIMA
KIA OPTIMA
(2015 - )
Pozitív
Sportos dizájn, látványos külső, takarékos és nyomatékos dízelmotor, különösen, de hatékonyan működő hibridrendszer, a márkához képest példás anyaghasználat, jó vezetési érzet, kényelmes és tágas utastér.
Negatív
Kemény futómű, több helyen olcsó műanyagok, folyamatos csipogás mindenért, tisztán villannyal ritkán hagy közlekedni a PHEV, zajos panorámatető, a GT hanggenerátora nem éppen meggyőző
Típustörténet
2015-ben érkezett a negyedik generációs Optima, elődjéhez képest túl sokban nem változott a külső, igazából jól sikerült a sportos fazonú szedán, így nem is nagy baj, hogy ragaszkodtak hozzá. A lemezek alatt egy teljesen új autót kaptunk, a lépcsőshátú után ráadásul megérkezett a kombi Sportswagon és az előd hibrid Optima után immár konnektorról tölthető kivitelt is kapott. Valamint a szedánhoz és a kombihoz sport GT és sportos külsővel megjelenő GT Line kivitellel bővült a kínálat. Utóbbi bármelyik motorhoz rendelhet, előbbi viszont kétliteres, 245 lóerős turbós motorral és automataváltóval készül. Ugyanakkor megjelent a kínálatban a Kia 7 fokozatú duplakuplungos automataváltója is amellett, hogy minőségben és összeszerelésben nagyot ugrott elődjéhez képest.