JEEP WRANGLER

JEEP WRANGLER

(1988 - 2015)

Pozitív


Egy legendás jármű, igazi dizájn klasszikus, utolérhetetlen terepjáró képességekkel, elnyűhetetlen, egyszerű, és egész megbízható.

Negatív


Közúton azért nem kevés kompromisszumot kíván, a rövidebb verziókba nehéz beszállni hátra és csomagterük is parányi, vizes aszfalton észnél kell lenni.

Méret, kényelem, kidolgozás

Ez egy munkagép. Nincs mit szépíteni a tényen. Utastere megfelelő térkínálattal bír, a kezelőszervek kissé esetleges elhelyezésűek, és a kifinomult minőségérzet nem tartozott a fejlesztők fő célkitűzései közé, inkább a slaggal moshatóság irányába tolódtak el. Munkagép, tehát amennyire lehet, annyira tényleg praktikus. Hátul is egész kényelmes két személynek, főleg a hosszabb tengelytávú Unlimited változat. A hátsó pad egyben dönthető, de úgy már szép nagy a csomagtér (1560 l). Használatban nagy a Wrangler, főleg ha erődtűzből való kimenekítés, vagy öngyilkos cetek tengerbe visszavonszolása a feladat.

Különleges felszereltség

Amerikából jött, tehát bőrülés-klíma-tempomat azért nem ritkaság, sőt. A maga legszükségesebbre korlátozott módján egész jól felszerelt, de tény, hogy Jeep-es körökben többre tartanak egy négytonnás csörlőt, mint egy ülésfűtést. Használat közben az ember néha nem is érti, minek az a sok vicik-vacak a mai autókba.

Ajánlott motor

A soros hathengeres faék egyszerűségű, nyomatékra hangolt, 177-192 lóerős, világból kimenős négyliteres kiváló partner, igaz, 10 liter alatt nem áll meg, de szinte elpusztíthatatlan és gyönyörű hangú. Átlag 2-3 literrel fogyaszt kevesebbet a négyhengeres.

Fenntartási költség

Habár nem túlzottan szervizigényes, de azért egy nagyobb városi terepjáróval egyenértékű szervizszámlát képes könnyedén produkálni. Az etetése sem két fillér, a gumik is drágák, komolyabb terepezés során is előfordulhat egy-két apróbb malőr, tehát az olcsón fenntartható öszvértől a pénznyelő átokig bármi lehet. Hozzáértő szerelővel azért jelentőset spórolhatunk.

Biztonság

Van neki két légzsákja és ABS-e is akár. Bezony ám. És alvázas, tehát gyűrődési zónája az bizony már nincs. A hátsó üléspadnál meg a fejtámla az úgy nem nagyon jelent meg. Hátul dobfékes... vagy inkább ne ragozzam? Pedig bukókeretet még a keménytetős is kapott. Előre dönthető a szélvédője és leszerelhetőek az ajtajai. Csak ki ne essünk...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre