JAGUAR F-PACE
(2016 - )
Pozitív
Tágas, kényelmes utastér, magas minőségű bőr, jellemzően jó anyagok, nyomatékos dízelmotorok, bivalyerős kompresszoros benzinmotor, határozott futómű, csendes futás, minőségi hifi, a legújabb vezetéstámogató rendszerek
Negatív
Kivitelezésbeli problémák, dübögő karosszéria, logikátlan megoldások, magas fogyasztású benzines, messziről jól látható árcédula
Típustörténet
2016-ban kaptuk meg a végleges Jaguar F-Pace-t, a tanulmányautótól nem túl sok különbséggel. Formatervét Ian Callum ügyesen összehozta és beillesztette a böszme SUV-t az elegáns Jaguar palettába. Házon belüli konkurense a Land Rover Velar érkezéséig nem volt, az Evoque és a Range Rover Sport között helyezkedik el. Alumínium karosszériája több mint 4,7 méter hosszú, széltében néhány milliméterrel meglépi a két métert. V6-os dízel és kompresszoros, 340 lóerős benzinmotorral is elérhet. Utóbbit szép hangja miatt érdemes választani, fogyasztása viszont igen magas. A palettán van még négyhengeres, már a Jaguar - Land Rover saját fejlesztésű Ingenium dízele is, a 180 lóerős egység éppen jól mozgatja a közel két tonnás menetkész tömeget. Minőségben nincs nagy probléma, a kivitelezés hagy kívánnivalót maga után, de vezetni jó és kényelmes az F-Pace, Vezetéstámogató rendszereinek java a legújabb elvárásoknak megfelelő.