HYUNDAI I30

HYUNDAI I30

(2007 - 2011)

Pozitív


Jól felszerelt, kényelmes rugózású, hátul is tágas, biztonságos, remek ár-érték arányú, gazdaságos, nagyvonalú gyári garanciával rendelkező kompakt.

Negatív


Kissé unalmas, néhány részletmegoldásban még nem az igazi, nem annyira kifinomult mint némely vetélytársa.

Méret, kényelem, kidolgozás

A Hyundai mostanában lépett elő a világ negyedik legnagyobb autógyártójává (a Kiával együtt), így ebben a kiemelten fontos szegmensben igazán nagyfiúsat alkottak, amely bátran megállja a helyét a konkurenciával szemben. Helykínálatban például rendesen odadurrant, különösen a kombi (cw). E tekintetben főleg a kombi változat igen erős, hiszen, bár csupán átlagos méretű, de félkézzel bővíthető, és úgy szinte sík padlójú csomagteret kínál (415-1395 liter), de az ötajtósénál hosszabb tengelytáv miatt hátul szinte pazarlón tágas. Emellett további praktikus tárolókkal és pakolóhelyekkel is teleszórták az i30-asok belsejét. Van olyan jó, mint bármi más e kategóriában.

Különleges felszereltség

A kimagasló ár-érték arány a márka egyik legfőbb erőssége, és elég csupán egy pillantást vetnünk az alapfelszereltségre (és az árlistára): hat légzsák, légkondi, Isofix, hővédő üveg, elektromos ablak, központi zár, hűthető kesztyűtartó, fedélzeti számítógép, MP3-as CD, USB/Aux/iPod csatlakozó és multikormány. A fennmaradó extrák listája sokrétű, áruk kedvező.

Ajánlott motor

Az 1.4-es 109 lóerős benzines annyira meggyőzően teszi a dolgát, hogy lényegében a többi Otto-motort szinte feleslegessé teszi.Az 1.6-ost mindenképpen, a kétliteres pedig amúgy is csak statisztaszerepet játszik. Nem úgy a dízelek, ahol a remek saját 1.6-os kiváló munkát végez, az i30-asok vele a legkerekebbek, fogyasztás, menetteljesítmények és fenntartási költségek szempontjából is.

Fenntartási költség

Öt év gyári garancia, kilométer korlátozás nélkül. Ez már valami. A Hyundai nem csupán reklámfogásként vállalta ezt be, autóik minősége is feljogosította őket eme konstrukcióra. A kötelező szervizek költsége átlátható és főleg vállalható, a dízel üzemanyagköltsége pedig több, mint barátságos.

Biztonság

Ötcsillagos Euro NCAP bizonyítvány nélkül már nem lehet komolyan labdába rúgni ebben a szegmensben (sem), és az i30 hozza a kötelező kűrt. Az ESP azonban feláras extra, ára 125 000 Ft.

Típustörténet

Bemutatás

Modellfrissítés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre