HYUNDAI GETZ

(2002 - 2009)

Pozitív


Kevesen ismerik, pedig jó autó. Gondos kidolgozás, a háromhengeresek kivételével kulturált motorok, precíz váltó, nagyon tágas utastér, japános megbízhatóság, olcsó fenntartás jellemzi.

Negatív


Gyenge világítás, kényelmetlen pedálrend, olcsó és szagos műanyagok az utastérben, remegő háromhengeres motorok, ESP csak 2005 után.

Méret, kényelem, kidolgozás

Nem a legfinomabbak az anyagok, de a műszerfal jól áttekinthető. 2005-től szebb formák és színek. Megfelelő vezetői pozíció, a kormány viszont csak fel-le állítható. Tágas utastér, hátulra három felnőtt is beszállhat, és itt is dönthető az üléstámla. Vannak pohártartók és praktikus tárolórekeszek is. A csomagtér használható méretű.

Különleges felszereltség

Szegényes alapfelszereltség, de legalább a két elektromos ablak és a szervokormány minden Getz-ben benne van. Létezik hagyományos automata váltóval is.

Ajánlott motor

Az 1,1-es csak városba elég, a 82 lovas 1,3-as és a 97 lovas 1,4-es (2005-től) már országúton is jó. A leggyorsabbak 110 lóerős 1,5-ös dízelek, melyek még igen takarékosak is.

Fenntartási költség

Megbízható kocsi, amit a kilométer korlátozás nélküli három éves garancia is jelez. Inkább elektromos problémák adódhatnak.

Biztonság

Kielégítő, négycsillagos törésteszt 2004-ből. Az alapmodellben csak egy légzsák és ABS van, viszont 1,1 litertől felfelé négy tárcsafék jár. ESP és függönylégzsák nincs hozzá.

Típustörténet

Háromféle (63, 82, 205 lóerős) benzinmotorral mutatkozik be a Getz.

1,5 literes, 82 lóerős dízelmotor a kínálatban.

Modellfrissítés: 1,5 CRDi dízelmotor (88 LE), új felszereltség, átalakított külső, átdolgozott erőforrások, rendelhető ESP.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre