HONDA CITY

(2008 - 2014)

Pozitív


Hatalmas csomagtartó, korszerű és takarékos 1,4-es benzinmotor, tetszetős megjelenés, tágas utastér, jó felszereltség.

Negatív


Elődjénél jóval drágább, variálhatósága és kidolgozási nem éri el az alapjául szolgáló Jazzét, csak egyféle motor és kétféle felszereltség közül lehet választani, menetstabilizáló felárért sincs.

Méret, kényelem, kidolgozás

A kemény műanyagból készült műszerfal nem olyan mutatós, mint a Jazz-ben. Kényelmesek és jól támasztanak kanyarban az ülések, de csak a vezetőoldali magassága állítható. Szerencsére a kormányt hossz- és tengelyirányban is lehet állítani, minden változatban. Jó fogású a Civicből átvett kormány, a váltógomb azonban túl kicsi. Az utastér mérete nagy. A kilenc centiméteres tengelytáv-növekedés hatására jóval több a lábtér a második sorban, mint a régi City-ben. Egyes kompakt autók sem versenyezhetnek a helykínálatával, bár széltében azért lehetne több hely. Óriási az 506 literes csomagtartó. Könnyű a bővítés a 60/40 arányban osztott hátsó ülésekkel, de ekkor nem lesz sík a rakodófelület.

Különleges felszereltség

Kétféle felszereltséggel kapható a City. Már az olcsóbb Comfortban is van manuális klíma, első elektromos ablakemelő, távirányítós központi zár, szervokormány, hátsó kartámasz, USB-csatlakozós hifi és elektromos tükörállítás. Ennél a 300 ezer forinttal drágább Elegance automatikus légkondicionálóval, függönylégzsákkal, tempomattal, alufelnivel kínál többet. Sajnos menetstabilizáló felárért sem rendelhető.

Ajánlott motor

Végtelenül egyszerű a City motorválasztéka, mivel csak az 1.4-es, 100 lóerős benzines választható hozzá. Hiába azonban a papíron nagy teljesítmény és a változó szelepvezérlés, nem érezni a meggyőző dinamikát vezetés közben. Ugyan alul sem gyenge, de utána nem nagyon történik semmi. Legalább takarékos az erőforrás, városban is eljár hét literrel, országúton pedig hatnál is kevesebbel beéri. Precíz, hondás az ötfokozatú kéziváltó.

Fenntartási költség

A Honda név egyet jelent a megbízhatósággal, még akkor is, ha a City-t nem Japánban, hanem Thaiföldön gyártják. Az alapjául szolgáló Jazz is nagyon megbízható kisautó, így nincs ok kételkedni a City minőségében sem. Komoly meghibásodásnak nagyon kicsi az esélye, még a három éves garancia lejárta után is. Fogyasztása és biztosítása kedvező költségszinten tartható, a szervizköltségek átlagosak.

Biztonság

Nincs Euro NCAP teszt. Blokkolásgátló, fékerő-elosztó, és négy légzsák jár alapból, a függönylégzsákokat csak az Elegance kapja meg. Menetstabilizáló sajnos felárért sincs, ami nagy hiba.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre