HONDA
A márka története
Honda Soichiro kis cége kezdetben dugattyúgyűrűk gyártásával foglalkozott. Majd a második világháború után Honda megalapította a Honda Kutató Intézetet, a japán Hamamatssu városában, két évvel később pedig megszületett a Honda Motor Company Ltd. Az üzemben eleinte motorkerékpárokat készítettek. Honda nem siette el az automobilok forgalmazását, kezdetben több prototípus is napvilágot látott, amelyeken folyamatos teszteket végeztek; és tökéletesítettek. Ilyen volt többek között az 1962-ben megjelent S360 kétajtós roadster is. Az autógyártás csak a cég születése után tizenöt évvel kezdődött el. 1963-ban debütált a T360 teherautó, amelyet 360 ccm3-es, négyhengeres erőforrás hajtott, míg az első sorozatgyártású Honda személygépkocsi (1963), az S500-as kétüléses volt. A hatvanas években már a motorsportban is képviseltette magát a márka, az első sikert az S600 aratta a Nürburgringen.
A motorgyártásnál szerzett tapasztalatokat a személyautóknál kamatoztatta a japán gyártó, így a Honda modelljei kivételesen pörgős motorokkal készültek. A cég időközben a világ több pontján is megvetette a lábát. Az Egyesült Államokban létrejött az American Honda Motor Company, Hamburgban pedig a European Honda GmbH.
1970-ben a Honda léghűtéses motorral szerelt kisautót dobott piacra, 1972-ben pedig a Civic – a gyártó legnépszerűbb típusa - első generációja mutatkozott be.
1973-ban Kavasima Kijosi lett a Honda elnöke, aki kibővítette a cég profilját, így a vállalat talajművelő gépeket, fűnyírókat, áramfejlesztőket, vízpumpákat és hajómotorokat is gyártott. A Honda magas fokú mérnöki teljesítményét igazolta az időközben kifejlesztett CVCC motor, amely lényegesen alacsonyabb károsanyag-kibocsátást garantált.
1979-ben a Rover és a Honda együttműködési szerződést kötött egymással, amelynek eredményeképp több Honda modell gyártása is Angliában zajlott.
1986-ban megszületett a Honda luxusmárkája, az Acura, két évvel később pedig a világ első négykerék-kormányzású szériaautóját, a Prelude-öt dobták piacra.
A Honda technológiai újításai a kor igényeinek megfelelően alakultak. A japán gyártó folyamatosan fejleszti alternatív hajtású –hibrid, hidrogénes, elektromos- járműveit.
2006-ban került forgalomba az Egyesült Államokban az üzemanyag-cellás FCX clarity. Míg a hibrideket jelenleg a Civic Hibrid és az Insight képviseli.
A motorgyártásnál szerzett tapasztalatokat a személyautóknál kamatoztatta a japán gyártó, így a Honda modelljei kivételesen pörgős motorokkal készültek. A cég időközben a világ több pontján is megvetette a lábát. Az Egyesült Államokban létrejött az American Honda Motor Company, Hamburgban pedig a European Honda GmbH.
1970-ben a Honda léghűtéses motorral szerelt kisautót dobott piacra, 1972-ben pedig a Civic – a gyártó legnépszerűbb típusa - első generációja mutatkozott be.
1973-ban Kavasima Kijosi lett a Honda elnöke, aki kibővítette a cég profilját, így a vállalat talajművelő gépeket, fűnyírókat, áramfejlesztőket, vízpumpákat és hajómotorokat is gyártott. A Honda magas fokú mérnöki teljesítményét igazolta az időközben kifejlesztett CVCC motor, amely lényegesen alacsonyabb károsanyag-kibocsátást garantált.
1979-ben a Rover és a Honda együttműködési szerződést kötött egymással, amelynek eredményeképp több Honda modell gyártása is Angliában zajlott.
1986-ban megszületett a Honda luxusmárkája, az Acura, két évvel később pedig a világ első négykerék-kormányzású szériaautóját, a Prelude-öt dobták piacra.
A Honda technológiai újításai a kor igényeinek megfelelően alakultak. A japán gyártó folyamatosan fejleszti alternatív hajtású –hibrid, hidrogénes, elektromos- járműveit.
2006-ban került forgalomba az Egyesült Államokban az üzemanyag-cellás FCX clarity. Míg a hibrideket jelenleg a Civic Hibrid és az Insight képviseli.
Név | HONDA |
Csoport | |
Alapítás Éve | 1948 |
Cégnév | Honda Motor Company, Ltd. |
Székhely | Tokió, Japán |
Első autó | T360, 1963 |
Jelmondat | The Power of drems - Az álmok ereje |