FORD RANGER

FORD RANGER

(2011 - )

Pozitív


Kényelmes beltér, jó helykínálatú hátsó üléssor, nyomatékos dízelmotorok, hatékony összkerékhajtás, városban is kényelmes és jó vezethetőség

Negatív


Körülményes Sync 2-es navigációs multimédiás fejegység, gyenge fényszórók

Méret, kényelem, kidolgozás

Pickuphoz mérten tágas beltér, kategóriájában kényeémesnek számító hátsó üléssor és strapabíró, erős anyagok jellemzik.

Különleges felszereltség

Kapcsolható összkerékhajtását zárható hátsó differenciálművel egészítették ki, a hajtást egy egyszerű tekerőkapcsoló segítségével váltogathatjuk. Sync 2-es infotainment rendszere a mai elvárásoknak megfelel, bár a legtöbb ilyen rendszerhez képest kissé nehézkes a kezelése, de navigációt is kínál.

Ajánlott motor

Alapból 2,2 literes dízelmotorral kínálják, a Wildtrak felszereltséghez viszont öthengeres dízelt kapunk 6 fokozatú automata váltóval. Nyomatékos, 200 lóereje szintén elegendő, alul-felül szépen húz. Hangja csöndes, pörgetve szép hangot ad ki magából, fogyasztása a kategóriában jónak mondható.

Biztonság

Ötcsillagos töréstesztje sokat elárul, de több vezetéstámogató rendszer is vigyázhat ránk, még tolatókamerát is kínál, ekkora testnél már igencsak hasznos tud lenni.

Típustörténet

Bár Ranger néven Amerikában

óta forgalmaz pickupot a Ford, azoknak sok köze nincs az európai Rangerhez, így nálunk célszerű a globálisan forgalmazott Ford Rangert tekinteni az elődöknek. Ebből a szempontból jelenlegi az 5., pontosabban az „ötésfeledik” széria, mivel 2015-ben modellfrissítésen esett át. Elődei leginkább a Mazda BT-50-re épültek, ez az első önálló Ford Ranger. A frissítés során változott némileg a külső, főleg az orr, de a belsőt érintette a legtöbb változás. Az új műszerfal modernebb és akár Sync 2-es rendszert futtató érintőkijelzőt is adhat. Mivel sokan már nem feltétlenül munkára vesznek pickupot, a Ranger is elég személyautós, a Wildtrak kivitel akár bőrülést is kaphat, de a 3,2 literes öthengeres dízelhez mindenképp jár az automataváltó. Zárható hátsó differenciálművével és kapcsolható összkerékhajtásával nincs az a szorult helyzet, ahonnan ne tudna kimászni, emellett városban egész jól használható, a legnagyobb dízel fogyasztása is megáll 10 liter környékén.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre