FORD MONDEO

FORD MONDEO

(2000 - 2007)

Pozitív


Remek ár-érték arány, tágas beltér, zseniális futómű, élvezetes vezethetőség.

Negatív


Nem túl jó értékállóság, zavaró szélzaj, nagy kerékkel rázós, eleinte csupán átlagos kidolgozási minőség.

Méret, kényelem, kidolgozás

Kategóriájának egyik legtágasabb utastere, még akár öt személy számára is, mindez megfelelő kidolgozással, felhasználóbarát kialakítással, praktikus részletekkel. Ha a kombi változatból indulunk ki, mindenképpen öt csillag, de mivel amúgy is az messze a legelterjedtebb, meg a 4 és 5 ajtósban is széria a támladöntés, nagy a csomagterük és vidáman élhető a belterük, marad a maximális értékelés. Könnyebb pakolni az ötajtósba.

Különleges felszereltség

Minden változathoz széria a légkondi. A sorozat vége felé kínált Titanium csomag számít a legjobb vételnek.

Ajánlott motor

Hétféle benzinessel és ötféle dízellel lehetett kapni a vége felé, így nagyjából mindenki megtalálhatta a számításait. A Duratorq dízelek már kelőképpen modernek és kulturáltak, a kétliteresek bőven elegendőek, a csúcs 2,2-es a maga 360 Nm-ével már meg-meg cibálja a kormányt. A benzineseknél még az alap 1,8-as is bátran ajánlható, csakúgy mint a többi négyhengeres. A V6-osok egész finomak, sietős apukáknak meg ott az ST 220, az egyik, ha nem mindjárt a legsportosabb elsőkerekes családi kombi.

Fenntartási költség

Már tervezésekor fő szempont volt az olcsó fenntarthatóság és költségkímélő szervizelhetőség (főleg hogy alig tudni típushibájáról), az alkatrészárak bevállalható szinten, a bontók is hathatós segítségnyújtásra képesek, így ajánlott racionális pénzügyi döntésként is.

Biztonság

A 2001-es NCAP eredmény valószínűleg még jobban sikerült volna, ha egy sorozat végi, telilufizott példányt is megtörnek pár évvel később, de a négy csillag az mindenképpen erős, csakúgy mint az utascella és a stabil kaszni.

Típustörténet

Bemutatkozik az első Mondeo lépcsős hátú, ferde hátú és kombi karosszériával

Új motor: 2.5 V6

Összkerékhajtású változat kétliteres benzinmotorral

Modellfrissítés, kényelmesebb felfüggesztés, a Sport ülések kivételével oldallégzsák széria

Új motor: 1.6 16V 95 LE

ST200 sportváltozat 205 lóerős, 2,5 literes V6-ossal

Modellváltás, motorok: 1.8 16V (110 és 125 LE), 2.0 16V (145 LE), 2.5 V6 (170 LE), 2.0 Di (90 vagy 115 LE)

Új motor: 2.0 TDCi (130 LE) közös nyomócsöves dízel

Modellfrissítés, új motor: 1.8 SCi (130 LE). ST220 néven sportváltozat, 220 lóerős, három literes V6-os motorral, 18 colos felnikkel

Új motor: 3.0 V6 (204 LE), 2.2 TDCi (155 LE)

Modellfrissítés

Új motorok: 2.0 TDCi (115 LE és 130 LE) részecskeszűrővel, 2.5 V6 csak automatikus váltóval

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre