FORD KA

FORD KA

(2008 - 2015)

Pozitív


Divatos forma, kompakt méretek, takarékos Fiat-motorok, stabil futómű, jó vezethetőség, kényelmes ülések, megbízható Panda-technika.

Negatív


Hátul szűkös helykínálat, kis csomagtartó, kizárólag háromajtós karosszériával létezik, csak két motorral kapható, viszonylag magas vételár.

Méret, kényelem, kidolgozás

A magas vezetőülésből jól lehet kilátni, viszont a kormány csak fel-le állítható, mélységben nem. Egyszerű, alig módosított Fiat Panda-500-as műszerfal van a Kában is, amelyben az ablakemelők továbbra is rossz helyen, a magasra tett váltó mellett vannak. Hátra-oldalra rossz a kilátás a kis hátsó ablakok és a vastag tetőoszlopok miatt. A Ka csak háromajtós karosszériával létezik, és hátul csak két embert szállíthat. Nehéz hátramászni a szűkös nyíláson, a második sorban a fejtér elegendő, a térdhely kevésbé. Ügyes megoldás, hogy a homorú kesztyűtartó miatt az első utasülést előrébb lehet húzni, így mögötte jobban elférnek. 224 literes csomagtartója nagyobb, mint a Fiat 500-asé, de csak felárért kapunk osztva dönthető hátsó üléseket.

Különleges felszereltség

Az alapot jelentő Ambiente felszereltség csak szervokormányt és fordulatszámmérőt tartalmaz, de legalább a lökhárítók fényezettek. Ennél 370 ezerrel drágább a Titanium, amiben már ködlámpa, távirányítós központi zár, elektromos ablakemelők, fedélzeti számítógép, cd-s rádió, és manuális klíma is van. Felárért bőrkormányt, automata klímát, tolatóradart, fűthető első szélvédőt, és visszagurulás-gátlós ESP-t vehetünk.

Ajánlott motor

Egyik motorral sem rakéta a Ka, mindkettővel nagyjából 13 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Az 1,2-es benzines kb. hat, az 1,3-as dízel ennél egy literrel kevesebbet fogyaszt. Nehezen hozza vissza a felárat az 500 ezerrel drágább dízel. Ugyan rugalmasabb, de a pörgős benzinest jobb vezetni.

Fenntartási költség

Vélhetően nem lesz komoly gond a Ka megbízhatóságával, mert a Fiat 500-ra épül, ami pedig a Panda technikáját örökölte. A Panda pedig közismerten az egyik legjobban sikerült Fiat-modell.

Biztonság

Apró mérete ellenére a Ka jól szerepelt az EuroNCAP törésteszten, bár a Fiat 500-zal ellentétben nem öt, hanem csak négy csillagot kapott. Megfelelő az utasvédelme, de a gyalogosokra még nem vigyáz eléggé. Két légzsák és ABS széria, felárért oldal- és függönylégzsák, és menetstabilizáló is kapható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre