FORD FOCUS

(2004 - 2010)

Pozitív


Kategóriájában az egyik legjobb vezetési élményt nyújtja. Igényes futómű, precíz kormányzás és váltás. Tágas utastér, sokféle motor- és karosszériaváltozat. Még keménytetős kabrió is van.

Negatív


Nem túl jó úthiba-elnyelő képesség. Rossz kilátás hátra a négyajtósból, túl széles középkonzol, fantáziátlan műszerfal.

Méret, kényelem, kidolgozás

Egyszerű, jól áttekinthető műszerfal, felül puha borítással. Tág határok között állítható ülések és kormány. Kissé komor a szürke-fekete anyagok hangulata, a 2008-as ráncfelvarrás utániak szebbek belül. Tágas utastér elöl és hátul is. A legjobban természetesen a kombi használható. 2008-tól sokkal több a tárolórekesz, és lehet rendelni 230 voltos csatlakozót is.

Különleges felszereltség

Az alap Ambiente a klímán kívül minden lényegeset tartalmaz, az eggyel jobb Trendben már ez is benne van. A Ghia és az ST felszereltsége szinte teljes. Felárért dupla kuplungos váltó, bi-xenon kanyarfényszóró és érintőképernyős navigáció is van.

Ajánlott motor

Az 1,6 literes benzines és dízelmotorok illenek legjobban a kocsihoz. Az 1,4-es elég gyenge, a kétliteresek nem igazán lehengerlőek. Az újabb dízelek karakterisztikája kellemesebb. A 220 lóerős, Volvo-turbómotoros ST az ínyenceknek készült. A 305 lóerős RS meg az igazán vad pilótáknak.

Fenntartási költség

Nem kell komoly megbízhatósági problémákkal számolni, már az elődje is az egyik legmegbízhatóbb európai autónak bizonyult. A leharcolt céges példányokat és az első, 2004-es évjáratot azért jobb elkerülni.

Biztonság

Ötcsillagos törésteszt 2004-ből, de csak két légzsák és a blokkolásgátló alapáras. Felárért oldal- és függönylégzsákokat és ESP-t is vehetünk bele.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre