FORD C-MAX

(2010 - )

Pozitív


Kétféle karosszériával is kapható, a hosszabbik tolóajtós, 7 üléses. A középső sor mindkét verzióban jól variálható. Az első tér kifejezetten tágas, a műszerfal minőségi. Kellően széles a motorpaletta, kétkuplungos automata váltó is szerepel.

Negatív


A második sor középső ülése a Compact és a hosszabb Grand esetében is korlátozott. A csomagtér 7 üléssel minimális, a leghátsó ülőhelyek gyerekekre méretezettek.

Méret, kényelem, kidolgozás

Elöl már-már a kategórián túlmutatóan tágas az igényes, zömében puha műanyagokat felvonultató utastér. A műszerfal színvilága szintén barátságos. Kitűnő a ki-beszállási kényelem. A csomagtér jól pakolható, az üléshajtás egyszerű. Egyterűsen sok a pakolóhely, már-már listát kell vezetni, hogy melyik rekeszbe mi került.

Különleges felszereltség

Az alapverzióból csak a légkondicionáló hiányzik, de az nagyon. Nélküle nem szabad autót rendelni. Az opciók sora hosszú, sok egyéb mellett elektromos csomagtérajtó is elérhető. A legdrágább, Titanium felszerelés ellátmánya bőséges, de felára sem szerény.

Ajánlott motor

Mindenki találhat ínyére valót. Az 1,6 literes turbódízelek kifejezetten takarékosak, de a benzinesek sem túl mohók. Az alapgép az üres karosszériát is nehezen mozgatja, a teljes terheléshez pedig kifejezetten gyenge. A dízelek zajszigetelése sem rossz, a benzineseké kifejezetten jó.

Fenntartási költség

A biztosítási és karbantartási költségek átlagosak, az értéktartás pedig átlag feletti.

Biztonság

Hibátlan, 5 csillagos utasvédelmet ad az alapáras 7 légzsák, mindegyik verzióba kerül a balesetek elkerülésében segítő menetstabilizáló elektronika.

Típustörténet

Bemutatkozik a második generációs C-Max. A Comapct és a Grand együtt debütált, motorparkjuk egyező.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre