FIAT UNO
FIAT UNO
(1983 - 1995)
Pozitív
Ötletes kialakítású, kortársaihoz képest tágas beltér. Kulturált, takarékos motorok, különösen meggyőző a 45 FIRE, hosszabb útra a 70/75 való. Kultikus a Turba. 198989-ig egyéni hangualtú, azután felnőttebb műszerfal.
Negatív
Pontatlan, lötyögős váltó. Egyszerű kidolgozás. Gyakori a kisebb-nagyobb meghibásodás. Felejtős a 60-as, borzalmas a 45-ös dízel.
Típustörténet
Fiat Uno bemutatása, 3- és 5-ajtós karosszéria, korábbi Fiatokból ismert motorok: 0,9/45 LE; 1,1/55 LE; 1,3/70 LE.
„Az év autója”. Dizel motor bevezetése: 1,3/45 LE;
Uno Turbo i.e.:1,3/105 LE; Fire: 1,0/45 LE;
Új motorok. 75 i.e.: 1,5/75 LE; 60D dízel: 1,7/58 LE;
Modellfrissítés: módosított orr- és farrész, új belső berendezés
Új motor: 1,4/71 LE;
Selecta: fokozat nélküli automata váltó. Turbo Racing: 1,4/112 LE;
Új motor: 1,1/50 LE;
Modellváltás, Punto bemutatása. Uno alapkivitele egyes országokban továbbra is kapható
Gyártás leállítása Lengyelországban is