FIAT ULYSSE

FIAT ULYSSE

(1994 - 2002)

Pozitív


Kihajítható üléseivel egész jó variálhatóság, kényelmes rugózás, kellemes dízelek, kedvező vételár.

Negatív


Teljes létszám mögött kis csomagtartó, nagy súlyuk miatt nehezen kiemelhető ülések, nem különösebben gondos a kidolgozás. Különösen az első évjáratoknál hiányos biztonsági felszereltség.

Méret, kényelem, kidolgozás

Nem éppen a típus erőssége a műanyagok minősége, az alkatrészek kidolgozottsága és rögzítése, jellemzőek a zörgések. Viszont a formaterv, csak úgy, mint a legtöbb anyag, például az ülések huzata kellemesnek mondható. A kiemelhető ülésekkel jól kihasználható, gigantikus 3300 literre bővíthető a nagy doboz térfogata, de a bútorok meglehetősen nehezek, ráadásul a modernebb vetélytársak több variációs lehetőséget kínálnak. Kisebb tárgyainknak sincsen túl sok elhelyezési lehetőség a vezetőülés körül.

Különleges felszereltség

A két oldalsó tolóajtón bejutva kiviteltől függően öt-nyolc üléses utasteret találunk. Eleinte szerényebb, a 2000-es modellfrissítéstől gazdagabb alapfelszereltség, ettől kezdve új extrák jelentek meg, például CD-játszó, tempomat.

Ajánlott motor

Az alap benzines 120 körüli lóereje ellenére nem érződik igazán erősnek, azért elbír a majdnem másfél tonnás kocsival. Papíron sokkal gyengébb, de kellemes karakterisztikájú a 92 lóerős 1,9 TD. A 2000-es modellfrissítéstől combosabbak a motorok, a benzines kb. 138 ló, de mindent visz a 110 lovas, közös-nyomócsöves 2,0 JTD: erős, kulturált, takarékos. Természetesen a leggyorsabb, és a legiszákosabb is a ritka turbós benzines.

Fenntartási költség

A kisteherautós rokonságnak köszönhetően a főbb szerkezeti elemek, és (néhány kivételtől eltekintve) a futómű alkatrészei is egész strapabíróak, kisebb-nagyobb javításokra viszont az évek előhaladtával egyre nagyobb eséllyel szükség lesz. Szerencsére az alkatrészek nem igazán drágák, kisebb javítások, beállítások pedig akár házilag is kivitelezhetők.

Biztonság

Eleinte ABS nem, és csupán egyetlen vezetőoldali, majd mellé egy utasoldali-légzsák járt, de még az utolsó, legjobban felszerelt példányokba sem került oldal-, vagy függönylufi. A karosszéria legalább elég merev.

Típustörténet

Olasz-francia koprodukció: Eurovan. Személyautó változatok bemvezetése: Citroen Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Peugeot 806. Motorok: 2,0/121 LE; 2,0 turbo/147 LE.

Citroen, Fiat, Peugeot: dízel motor: 1,9/90 LE;

További dízelmotor: 2,1/109LE; Kishaszonjármű változatok, üvegezett, üléses kivitelben is: Citroen Jumpy, Fiat Scudo, Peugeot Expert. Közös dízelek: 1,9D/70 Le, 1,9TD/95 Le.

Modellfrissítés. Turbo helyett 2,0/132 LE;

Közös-nyomócsöves dízel (HDI; JTD) bevezetése, 2,0/109 LE.

Modellváltás a személyautó változatoknál

Modellfrissítés a kishaszonjárműveknél

Modellváltás a kishaszonjárműveknél

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre