FIAT MAREA

FIAT MAREA

(1996 - 2003)

Pozitív


Használtként már rendkívül olcsó, az erőforrásai többsége pörgős, takarékos, egész jól felszerelt, viszonylag tágas.

Negatív


Csapnivaló gyártási minőség, igen gyenge megbízhatóság, szerviz-igényes, nem valami élvezetes vezethetőség, vetélytársainál nem sok mindenben jobb, sőt.

Méret, kényelem, kidolgozás

Mivel messzemenően a korabeli Bravo/Brava pároson alapult, így változatlan tengelytáv mellet csupán ugyanakkora belteret kínált, hiába próbálták a középkategóriába pozícionálni a Fiatosok. Egyedül talán a kombi változat fejtere ami picit jobb, mint az 5 ajtós rokonnál, de amúgy a műszerfal, ülések, pakolóhelyek mind ugyanazok mint a műszaki donoroknál. A Weekend névre keresztelt kombi változat tűnik a leginkább használható variánsnak, jóllehet a limuzin 430 literes csomagtere annyira nem kicsi, de a kombi 500-1550 litert tud, egy lenyitható aljú csomagtérajtóval és derék, 500 kg-os terhelhetőséggel.

Különleges felszereltség

Egy fokkal jobb, mint a Bravo/Brava esetében, köszönhetően az egy járműosztállyal feljebb való pozicionálásnak. Persze, ettől még ugyanúgy érdemes a legutolsó darabok közül szemezgetni ha nem akarunk ablakot tekerni, meg izzadni a dugóban.

Ajánlott motor

Mivel úgy 60-70 kg-al nehezebb volt, mint egy hasonló Brava, az alapmotorja a 100 lóerős 1.6-os, ami jó választás. A vezérműszíjcseréhez kiszerelendő öthengeres benzinest hagyjuk, inkább egy ügyes kis 1,9-es JTD common-rail dízelt válasszunk, azzal a legjobb. Igazán menő a JTD öthengeres változatával lesz a Marea, a 305 Nm nyomaték már szépen rángatja az üresen így már 1,4 tonnás kasznit, 7 liter fölött fogyasztani meg ez sem nagyon fog.

Fenntartási költség

Ha szerencsénk van, és valahogy kifogunk egy Mareát, amit nem hétfőn/kedden, vagy csütörtökön/pénteken hánytak össze Luigiék a gyárban, akkor kapaszkodjunk bele, mert képes nagyon meghálálni a bizalmat és törődést. Amúgy meg készüljünk fel, hogy az ismert gócpontjain túl is képes a legváratlanabb, sokszor filléres, de őrjítő hibákat produkálni. Olcsó alkatrész és szerviz. Még jó.

Biztonság

A műszaki alapokban teljesen közös Brava egy 1998-as Euro NCAP törésteszten csupán két csillagot ért el, azt is mindössze egyetlen légzsákkal. Mivel a Mareák azért némileg jobban felszereltek voltak e szempontból is, főleg a ráncfelvarrást követően, amikor már az ülésbe épített oldallégzsákok is megjelentek.

Típustörténet

Bemutató: Brava ötajtós, Bravo háromajtós karosszériával. Motorok: 1,4/80 LE; 1,6/103 LE; 1,8/113 LE; 2,0 öthengeres/147 LE

Marea bevezetése. Négyajtós és kombi (Weekend) karosszéria.

Turbodízel motorok: 1,9/75 LE; Intercooler: 1,9/100 LE; 2,4; Csak Marea: 2,4/124 LE

Modellfrissítés, gazdagabb felszereltség. 1,4-es helyett új alapmotor: 1,2/80 LE; Közös nyomócsöves dízel (JTD): 1,9/100 LE; (Marea-ban 105 LE, és 2,4/130 LE is)

1,9 JTD a Marea-ban 110 LE-vel

Modellváltás, Stilo bevezetése

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre