FIAT BRAVO

(2007 - 2013)

Pozitív


Jól sikerült latinos formaterv, dinamikus turbómotorok, nyerő dízel, lakályos belső, kényelmes rugózás, nagy csomagtartó, jó felszereltség, elérhető ár, olcsó extrák.

Negatív


Iszákos benzines turbómotorok, hangos 1,9-es dízel, hátul csak átlagos helykínálat, rossz kilátás hátra, kizárólag ötajtós van belőle.

Méret, kényelem, kidolgozás

Igényes anyagokból épített szép műszerfal fogadja a vezetőt. A kormány négy irányban állítható, könnyű kényelmesen elhelyezkedni. Nappal nehéz leolvasni a fehér hátterű műszereket, és a tempomat bajuszkapcsolója is takarásba került. Kis ablakok és vaskos tetőoszlopok korlátozzák a kilátást hátra. A helykínálat csak átlagos, hátul túl alacsonyan van a pad, kicsik az ablakok, és a fejtér is korlátozott. A kategória egyik legnagyobb, 400 literes csomagtere van hátul, bővítéskor sík felület keletkezik, csak a rakodóperem magas kissé.

Különleges felszereltség

Igényes anyagokból készítették el a Bravo belsejét, és a formák is szépek. Még a legolcsóbb Active felszereltség is olyan elemeket tartalmaz, mint a manuális klímaberendezés, a kétfokozatú szervokormány, a központi zár, a fedélzeti számítógép, az elektromos első ablakok és külső tükrök. Olcsón mérik az extrákat, lehet kapni mélynyomós, USB-s hifit, statikus kanyarlámpát, bi-xenon fényszórót, és fejlett ESP-t is.

Ajánlott motor

Az 1.4-es, 90 lóerős benzines nehezen mozgatja a nehéz karosszériát, de az alapigényeket kielégíti. Sokkal jobb választás az 1.4-es 120 és a 150 lóerős turbós változata, amelyek nem sokkal drágábbak, de sokkal erősebbek és rugalmasabbak, és a hangjuk is szép, de hátrányuk a kissé magas fogyasztás. A zajosabb 1.9-es dízelt 2008-tól a jóval kifinomultabb és takarékosabb 1.6-os váltotta fel 105/120 lóerővel - az utóbbi a nyerő!

Fenntartási költség

A Bravo a Stilo padlólemezét és sok kiforrott alkatrészét megörökölte, emiatt komoly meghibásodástól nem kell tartani. Kisebb elektromos problémák előfordulhatnak, gond lehet a központi zárral és az elektromos ablakemelőkkel. Az 1,4-es turbómotorok ereszthetik a hűtővizet, a futómű szilentjei nehezen bírják a rossz utakat.

Biztonság

A Bravo biztonsága sokat fejlődött a Stilóhoz képest, ezért az Euro NCAP-nál ötcsillagos utasvédelmet ért el. Gyermek- és gyalogosvédelmén még lehetne javítani. Két légzsák és ABS jár szériában, de olcsón vehetünk még oldal- és függönylégzsákokat, és a vezetőnél térdlégzsák is lehet. A feláras menetstabilizáló segít emelkedőn elindulni, mert két másodpercig megtartja az autót. Kapható keréknyomás-ellenőrző és aktív fejtámla is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre