CITROEN C8

(2002 - 2014)

Pozitív


Komfortos, praktikus, jól variálható utastér, tekintélyes raktér, erős motorok, remek vezethetőség, biztonság.

Negatív


Hét üléssel nem túl nagy csomagér, újonnan magas vételár, nagy értékvesztés.

Méret, kényelem, kidolgozás

Kiviteltől függően hat vagy hét embernek is tágas, finoman kidolgozott, barátságosan berendezett, de részleteiben helyenként elnagyolt kivitelezésű. A kezelőszervek ergonómiája nagyrészt rendben, de igencsak ötletszerű a középre helyezett műszeregyüttes: nehezen áttekinthető. Felhasználóbarát részletmegoldások, rengeteg segítő kütyü, (legtöbbször elektromos mozgatású) tolóajtók. Elődjénél 30 centivel hosszabb, így itt már akkor is van csomagtartó, ha az összes ülőhely bent van, öt ülés mögött már 780 literes raktér, kétüléses konfigurációban majdnem három köbméter rakteret kínál.

Különleges felszereltség

Hasznos, ügyes részletmegoldások, akár három tolótető, igényes berendezés. Alapból van klíma, elektromos ablak, egy szinttel feljebb már az ülés meg a hátsó ablak is gombnyomásra mozdul. De nem ritka a plüss, vagy éppen bőr bútorzatú luxuskivitel sem.

Ajánlott motor

Általános igényekhez elég a 2,0-es dízel 109 lóereje, kellemesebb az erősebb, 2,2-es dízel akár biturbóként is. A kétliteres benzinessel el lehet járni, de a nagy és nehéz kocsival csak pörgetve lehet előzni. A V6-os bő 200 lóerejével a német autópályák mércéjével is gyors, de a fogyasztása is másik dimenzió.

Fenntartási költség

A szerkezetek tartósak, csak kisebb zűrök fordulnak elő. Átlagosnak mondható karbantartási és javítási költségek.

Biztonság

Ötcsillagos törésteszt, az utasokra, különösen a gyerekekre (természetesen megfelelő gyereküléssel) nagyon vigyáz, de a gyalogosokat nem kíméli. Egyébként komplett biztonsági felszereltség, majdnem tökéletes, csak néhány részletmegoldás lehetne jobb, pl. a hátsó fejtámlák alacsonyak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre